تور ارزان ارمنستان: نمایشگاه نگارگری ایرانی در موزه ملی ارمنستان گشایش یافت

به گزارش جملات زیبا، نمایشگاه نگارگری ایرانی به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری موزه ملی ارمنستان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موزه هنرهای معاصر تهران، در ایروان گشایش یافت.

تور ارزان ارمنستان: نمایشگاه نگارگری ایرانی در موزه ملی ارمنستان گشایش یافت

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

آیین گشایش نمایشگاه نگارگری ایرانی با حضور معاون وزیر فرهنگ ارمنستان، مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، شماری از هنرمندان ایرانی، دیپلمات های مقیم ایروان از جمله ابراهیم پور، کاردار سفارت ایران و جمع گسترده فرهنگ دوستان و هنرشناسان ارمنی و نیز اصحاب رسانه برگزار گردید.

رییس موزه ملی ارمنستان از برگزاری این نمایشگاه و نیز همکاری های همه جانبه ایران با ارمنستان تقدیر کرد و کوشش هنرمندان ایرانی در عرصه های مختلف هنری را مورد ستایش قرار داد.

آرمان زادوریان بعلاوه آثار ارائه شده هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه را اعجاب برانگیز دانست و ابراز امیدواری کرد که شهروندان ارمنستان پس از بازدید این نمایشگاه، بیش از پیش با عمق هنر و فرهنگ ایرانیان آشنا شوند.

رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان نیز در آیین گشایش این نمایشگاه، زبان هنر را زبان همدلی، صلح ، آرامش و زبان دوستی ملت ها دانست و گفت:

هر گام در راه اشاعه هنر، گامی است در راه ایجاد صلح و امنیت و در دنیا امروز. ما به شدت به این گام ها نیازمندیم.

مجید مشکی با اشاره به همکاری های گسترده فرهنگی میان ایران و ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها الگوی فعالیت های فرهنگی منطقه باشد و روزی را ببینیم که همگان سلاح تهدید و کشتار را بر زمین بگذارند و ابزار هنر را برای توسعه صلح و دوستی به دست گیرند.

بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه نگارگری ایرانی با ارایه 54 اثر از 25 هنرمند جوان ایرانی از 21 اسفند ماه 94 به مدت یک ماه در موزه ملی کشور ارمنستان برپا خواهد بود.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1491

به "تور ارزان ارمنستان: نمایشگاه نگارگری ایرانی در موزه ملی ارمنستان گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: نمایشگاه نگارگری ایرانی در موزه ملی ارمنستان گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید