نظرسنجی، رقابت نزدیک بایدن و ترامپ برای ریاست جمهوری 2020 آمریکا

به گزارش جملات زیبا، پیمایش افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد معاون رئیس جمهور پیشین ایالات متحده از حزب دموکرات و رئیس جمهور کنونی این کشور از حزب جمهوری خواه، رقابت نزدیکی در انتخابات 2020 خواهند داشت.

نظرسنجی، رقابت نزدیک بایدن و ترامپ برای ریاست جمهوری 2020 آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در بحبوحه شیوع ویروس کووید19 در ایالات متحده و افزایش تصاعدی مبتلایان و قربانیان این بیماری، رسانه های آمریکایی از برگزاری نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور غافل نشده اند.

نظرسنجی جدیدی که به صورت مشترک توسط روزنامه واشنگتن پست و شبکه اِی بی سی نیوز اجرا شده نشان می دهد جو بایدن نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی این کشور رقابت تنگاتنگی را برای به دست دریافت زمام کاخ سفید در انتخابات نوامبر سال جاری دارند.

بر این اساس، بایدن هم اکنون با 49 درصد آراء آمریکایی های واجد شروط رأی دادن، با اختلاف دو درصدی از ترامپ پیشتاز است. ترامپ نیز که در ماه فوریه هفت درصد از بایدن عقب بود، اکنون 47 درصد رأی دارد.

به نوشته واشنگتن پست، با این حال فاصله کنونی ترامپ با بایدن، در جمع تمام آمریکایی ها بیشتر است. بر اساس این نظرسنجی، 50 درصد آمریکایی ها بایدن و 44 درصد ترامپ را برای ریاست جمهوری ترجیح می دهند.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که بایدن هنوز هم از سناتور برنی سندرز رقیب خود در حزب دموکرات پیش است. بر این اساس، 55 درصد از طرفداران حزب دموکرات حامی بایدن و 39 دردص حامی سندرز هستند.

تا به امروز، انتخابات درون حزبی دموکرات ها در 27 ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نووادا، کارولینای جنوبی، آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، ورمونت، ویرجینیا، یوتا، آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی، واشنگتن، آریزونا و ایلینوی و فلوریدا برگزار شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، تا به امروز مجموع دو هزار و 176 موکل انتخاباتی اعلام شده است که بایدن یک هزار و 147 موکل انتخاباتی را از آن خود نموده است و هر نامزد برای پیروزی نهایی در کارزار مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا به 1991 موکل انتخاباتی احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 394

به "نظرسنجی، رقابت نزدیک بایدن و ترامپ برای ریاست جمهوری 2020 آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی، رقابت نزدیک بایدن و ترامپ برای ریاست جمهوری 2020 آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید