نرم افزار پخش زنده NVIDIA می تواند به صورت دیجیتالی تماس چشمی طبیعی را جعل کند

به گزارش جملات زیبا، NVIDIA Broadcast، ابزار این شرکت برای پخش زنده و کنفرانس ویدیویی، خالا صاحب یک ویژگی مجذوب نماینده شده و می تواند به صورت دیجیتالی چشمان سوژه تغییر دهد تا به نظر برسد که آنها مستقیماً به دوربین نگاه می نمایند.

نرم افزار پخش زنده NVIDIA می تواند به صورت دیجیتالی تماس چشمی طبیعی را جعل کند

یکی از مسائل فیلمبرداری پخش زنده در خانه، برای کارهای حرفه ای و حتی در تماس های ویدئویی ساده محبت آمیز، این است که بسکمک از مردم به جای خیره شدن مستقیم به دوربین به جاهای دیگر می نگرند، مثلا به یادداشت های خود می نگرند یا اصلا مغذب و دستپاچه به نظر می رسند.

برای کمک به حل این مشکل، انویدیا در حال توسعه نوعی فناوری دیپ فیک است که می تواند چشم های سوژه را به طور مصنوعی تنظیم کند تا طوری به نظر برسد که انگار در حال تماس با دوربین هستند. یعنی شبیه سازی تماس چشمی انجام می دهد و تعامل مخاطب را بهتر می نماید.

NVIDIA شرح می دهد: افکت نو Eye Contact چشم های را برای شبیه سازی تماس چشمی با دوربین حرکت می دهد که با تخمین و هم ترازی نگاه به دست می آید. چشم ها رنگ طبیعی خود را حفظ می نمایند و به صورت طبیعی پلک می زنند، و حتی در صورتی که خیلی دور نگاه کنید، یک ویژگی قطع ارتباط وجود دارد تا به آرامی بین چشم های شبیه سازی شده و واقعی، انتقال تصویر صورت بگیرد.

این فناوری همین هفته وارد Broadcast شد و در طی سال گذشته در NVIDIA تحت نام Maxine در حال توسعه بود. Maxine مجموعه ای از SDK های هوش مصنوعی (AI) است که به کمک GPU و میکروسرویس های بومی ابری است برای تقویت جلوه های صوتی، تصویری و واقعیت افزوده به صورت زنده طراحی شده اند.

تماس چشمی برای سازندگان محتوا ایده آل است و تعامل با مخاطبان خود را بهبود می بخشد.

البته این ویژگی هنوز در مرحله بتا است و NVIDIA می گوید که در پی همکاری با جامعه کاربران برای بهبود آن است. از آنجایی که رنگ های چشم و ترکیب های نوری بسیار متفاوتی وجود دارد، باید به مرور زمان روی هوش مصنوعی کار کرد تا از قابل اعتماد بودن همیشگی آن اطمینان کسب گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1676

به "نرم افزار پخش زنده NVIDIA می تواند به صورت دیجیتالی تماس چشمی طبیعی را جعل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار پخش زنده NVIDIA می تواند به صورت دیجیتالی تماس چشمی طبیعی را جعل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید