مکان های دیدنی عنبرآباد Anbarabad

به گزارش جملات زیبا، شهرستان عنبرآباد یکی از شهرستان های جنوبی استان کرمان است، این شهرستان بالغ بر 90 هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله 257 کیلومتری از مرکز استان کرمان واقع شده است.فصل بهار در عنبرآباد از اوایل اسفندماه با نوازش نسیم بهاری و پراکنده شدن عطر بهار نارنج شروع شده و لطافت خاصی به این منطقه بخشیده است به طوری که طبیعت زیبای آن نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.از جمله آثار باستانی و تاریخی این شهرستان می توان به تپه های باستانی باقی مانده از تمدن ارت واقع در کنار صندل، مقبره سالار رضا در روستای گرم علیا، قلعه میرناصرخان در دوساری، قلعه ملک آباد در زاخت، قلعه سموران در رود فرق و … اشاره نمود. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های عنبرآباد بیشتر آشنا شوید.

مکان های دیدنی عنبرآباد Anbarabad

بلیط هواپیما در طاهاگشت

آبشار وروار مرتفع ترین آبشار خاورمیانه است که جز زیباترین جاذبه های گردشگری کشور به حساب می آید. این آبشار که از رود فرق سرچشمه می گیرد از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان عنبرآباد محسوب می گردد، این آبشار که در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد واقع شده است برای دسترسی به آن باید از راستا جاده جیرفت - کهنوج عبور کرد و از دو راهی جهادآباد حدود 20کیلومتر به سمت مردهک و روستای رود فرق رفت.در کنار این آبشار عظیم وجود قلعه های تاریخی برای علاقمندان ابنیه تاریخی فرصت مناسب دیگری فراهم نموده است که از آثاری همچون قلعه فرق و قلعه سالار رضا نیز بازدید نمایند. سرسبزی بی نظیر منطقه و پوشش گیاهی خاص این منطقه را به بکرترین مکانهای گردشگری کرمان تبدیل نموده است.

چشمه بندر دوساری

چشمه بند دوساری در شهر دوساری در فاصله 12 کیلومتری شهر عنبرآباد واقع شده است که در زیر دماغی کوه قرار داشته و در ایام نوروز با وجود شکوفه هایی که دارای عطر و بوی بسیار ناب است، مکانی بسیار دلپذیر ایجاد می نماید.آب چشمه از زیر صخره های آهکی کوه بیرون می آید، همچنین از قله کوه دوساری می توان نخل های سربه فلک کشیده و یک پارچه شهر دوساری را که نمایی بسیار زیبا دارد تماشا کرد.

چشمه آب معدنی رود فرق

این چشمه در 35 کیلومتری جنوب شرقی عنبر آباد در نزدیکی روستای پرطراوت و دل انگیز رود فرق قرار گرفته است. روستایی که علاوه بر زیبایی های خاصی که دارد با آبشار بلند وُروار شناخته می گردد. این چشمه در منطقه، به نام آب باد رود فرق خوانده می گردد و در دهانه های سمت چپ روستای رود فرق واقع شده است. دمای آب آن 22 درجه سانتیگراد و از قدرت بالایی در تراورتن سازی برخوردار است که از این نظر شباهت هایی با چشمه های ابوق بوقو مرغک و چشمه آب زردو نزدیک آبگرم دیمند دارد.

روستای خوش آب و هوای امجز و دره سرسبز گمرکان

روستای خوش آب و هوای امجز و دره سرسبز گمرکان به طول هشت کیلومتر در بخش مرکزی عنبرآباد واقع شده که بیشتر مردم جنوب استان کرمان در فصل بهار و تابستان از این منطقه بازدید می نمایند.مجتمع تفریحی گردشگری صبا مکان بسیار زیبا و دلنشین با بهترین امکانات در شهر عنبرآباد همه روزه آماده پذیرایی از میهمانان است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 199

به "مکان های دیدنی عنبرآباد Anbarabad" امتیاز دهید

1 کاربر به "مکان های دیدنی عنبرآباد Anbarabad" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی عنبرآباد Anbarabad"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید