منابع اعتباری بر اساس داشتن برنامه به دستگاه های سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد

به گزارش جملات زیبا، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده تخصیص منابع اعتباری تنها به صرف داشتن برنامه به دستگاه های اجرایی این استان تخصیص می یابد.

منابع اعتباری بر اساس داشتن برنامه به دستگاه های سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد

روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان، مهرداد عرب اول در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران اجرایی این استان برگزار گردید بیان داشت؛ با توجه به اهمیتی که برنامه ریزی در توسعه سیستان و بلوچستان دارد این روز را ارج می نهیم.

وی بیان نمود: نخستین گام در تدوین برنامه ها و برنامه ریزی احصا وضع موجود بر اساس اطلاعات و داده های موجود است چنانچه ما داده ها و اطلاعات دقیق را از بخش ها نداشته باشیم قطعا برنامه های توسعه ای ما دچار مشکل خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: جمع آوری اطلاعات و داده ها برای برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بسیار حائز اهمیت است و بر پایه این اطلاعات دقیق است که ما می توانیم برنامه های دقیق توسعه ای را در استان و کشور اجرایی کنیم.

وی اظهارداشت: در سیستان و بلوچستان هم حسب دستور استاندار و تاکیدی که خود سازمان برنامه ریزی و بودجه دارد برنامه ریزی را ما مقدم بر بودجه ریزی می دانیم و معتقدیم که اگر تخصیص منابعی صورت گیرد باید بر اساس برنامه ای که شکل گرفته باشد تا منابع در بخش موثر خودش استفاده گردد و بتواند مشکلاتی را از سطح استان کم کند.

عرب اول ادامه داد: در مطالعات آمایش سیستان و بلوچستان چهار بخش به عنوان محورهای توسعه ای و ارتقای استان معرفی شده که عبارتند از راه منابع آب، انرژی و عمران شهری و روستایی است.

وی توضیح داد: اگر مروری کنیم در سنوات گذشته، سال جاری و در لایحه بودجه 1402؛ منابعی که قرار هست توزیع و پیش بینی گردد متناسب با آمایش است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: راه در اولویت نخست تخصیص منابع در این استان واقع شده است و در حوزه منابع آب بنا بر خشکسالی هایی که در شمال و جنوب استان داریم سیاست گذاری و تخصیص منابع به این سمت و سو سوق داده می گردد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیشترین منابع اقتصادی را به سمت و سوی راه و آب سوق دهیم تا مشکلاتی که مردم استان در حوزه آب و راه دارند بتوانیم رفع کنیم.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1640

به "منابع اعتباری بر اساس داشتن برنامه به دستگاه های سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع اعتباری بر اساس داشتن برنامه به دستگاه های سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید