معرفی 10 غذای ساده نونی

به گزارش جملات زیبا، معرفی 10 غذای ساده نونی؛ آشنایی با انواع غذا های نونی/ غذا هایی که با نان سرو می شوند، اغلب ساده هستند و سریع هم حاضر می شوند. با این وجود اگر قرار است برای شام غذایی بخوریم که هم سبک باشد و هم خوشمزه و البته به درد بخور از نظر سلامتی برای بدن و صد البته گرم باید غذا هایی که با نان سرو می شوند را در دستور کار قرار دهیم.

معرفی 10 غذای ساده نونی

خبرنگاران| غذا هایی که با نان سرو می شوند، اغلب ساده هستند و سریع هم حاضر می شوند. با این وجود اگر قرار است برای شام غذایی بخوریم که هم سبک باشد و هم خوشمزه و البته به درد بخور از نظر سلامتی برای بدن و صد البته گرم باید غذا هایی که با نان سرو می شوند را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگاران؛ با ما همراه باشید تا با انواع غذا های نونی، غذاهای نونی با گوشت، با غذاهای نونی بدون گوشت،غذای نونی با مرغ و همچنین غذای ساده نانی و غذا های نونی برای شام آشنا شوید.

شامی پوک از جمله خوشمزه ترین غذاهای استان گیلان است که همان قدر که به سرعت تهیه می گردد همان قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است. رشتی ها این شامی خوشمزه را با نان لواش یا بربری و پنیر سیامزگی که پنیر سنتی این منطقه است میل می نمایند و سایر اهالی گیلان پنیر لیقوان و سبزی خوردن را جز آداب خوردن شامی پوک گیلانی می دانند. شامی گیلانی که یکی از بهترین غذاهای نونی برای مهمانی است را با انواع گوشت قرمز و سفید می توانید درست کنید.

شاید با شنیدن اسم میرزا قاسمی یاد غذای شمالی بیفتید درسته ولی در کل کشور این خوشمزه هواداران خاص خودشو داره و کمتر کسی رو توی ایران میتونید پیدا کنید که تا الان یکبار هم اونو تست ننموده باشه، یکی از گزینه های عالی برای مهمانی میرزاقاسمی هست یک غذای کاملا نونی که با سیر واقعا محشر میشه حتما برای مهمونی ها ازش بهره ببرید.

کوکو و کتلت به هر شکلی و با هر موادی که طبخ شوند در کنار سبزی خوردن، ترشی و خیارشور و احتمالا گوجه فرنگی از جمله خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای روی کره زمین محسوب می شوند. کوکو و کتلت از جمله انواع غذای نونی محبوب برای وعده شام و ناهار هستند که اتفاقا بچه ها هم طعم آن را می پسندند. کوکو و کتلت یک تفاوت محسوس با هم دارند. در تهیه کتلت از گوشت و برای درست کردن کوکو معمولا از مواد گیاهی استفاده می گردد. کوکو سویا و سیب زمینی هم از آن دسته کوکوهای خوشمزه است که کمتر کسی دست رد به سینه آن می زند.

خوراک لوبیا یک غذای ساده و کم هزینه است. لوبیا یک ماده غذایی سرشار از پروتئین است؛ یک غذای مناسب برای رژیم های لاغری و همچنین رژیم گیاهخواری است. آن را می توانید برای هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام میل کنید. برای پخت آن می توان از انواع لوبیا مثل لوبیای قرمز، لوبیای چشم بلبلی و لوبیا چیتی بهره ببرید. پیشنها ما استفاده از لوبیا چیتی است زیرا لعاب بیشتری دارد. همچنین برای لعاب بیشتر در خوراک انواع لوبیا می توانید از یک سیب زمینی کوچک بهره ببرید. سایر مواد لازم شامل سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و ادویه است.

این یک غذای ساده و خوشمزه جنوبی -یا بهتر است بگوییم عربی- است که به عنوان میان وعده و همچنین غذای اصلی می تواند سرو گردد. سمبوسه انواع مختلفی دارد؛ سمبوسه سیب زمینی، ساده ترین نوع آن است. اما انواع پیتزایی و … آن هم وجود دارد. سمبوسه محبوب دل بچه ها هم هست. این یک پیشنهاد عالی برای مهمانی عصر، و یا به عنوان پیش غذا در مهمانی هاست.

استفاده از بادمجان به هر شکل در غذا، می تواند یک انتخاب عالی باشد. کشک بادمجان یک غذای بسیار ساده است که سریع آماده می گردد. کشک بادمجان به دلیل داشتن کشک فراوان، غذایی سرشار از کلسیم است. نعنا، پیاز و گردو (در صورت تمایل) دیگر مواد تشکیل دهنده آن می باشد. این غذا را هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی می توان سرو کرد.

کوکو سیب زمینی یک وعده غذای سریع و ساده و مقوی هم برای ناهار و هم برای شام است که اگر با سیب زمینی خام درست گردد در کمتر از 30 دقیقه آماده سرو و میل کردن است. کوکو سیب زمینی را به عنوان یک نمونه از انواع غذای نونی محبوب و پرطرفدار را با سیب زمینی پخته هم درست می نمایند که هم زمان بیشتری برای پخت لازم دارد (به خاطر مرحله پخت سیب زمینی) و هم کمی بیشتر از کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام روغن به خودش می گیرد.

سیب زمینی هم برادر بادمجان است و مثل بادمجان ه ها غذای خوشمزه، آسان و به صرفه می توان با آن درست کرد. از انواع کوکو و کتلت گرفته تا به عنوان یکی از مواد اصلی انواع پلو و خورش می توانید روی سیب زمینی حساب کنید. اگر دستور پخت یکی از انواع غذای محبوب نونی به خصوص برای وعده شام را بخواهید که اتفاقا خیلی هم سریع آماده می گردد پیشنهاد ما به شما پیراشکی سیب زمینی بدون فر است. پیراشکی سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای اسنکی در سرتاسر دنیاست ک اصالت روسی دارد و با مواد مختلف می توان داخل آن را پر و طبخ کرد.

کوفته یک غذای قدیمی و سنتی ایران بوده که انواع آن بسیار لذیذ است. کوفته ها براساس موادی که در پخت آن به کار می رود به کوفته تبریزی، کوفته برنجی، کوفته پیاز و سیب زمینی، کوفته ریزه و غیره تقسیم می شوند. سبزیجاتی که در پخت آن به کار می رود سبزی های معطر مثل جعفری، تره، نعنا، ریحان، ترخون و پیازچه است. تهیه کوفته احتیاج به دقت و حوصله زیادی دارد تا در طول پخت، ظاهر خود را از دست ندهند.

تن ماهی را بعد از اینکه بیست دقیقه در آب جوشاندیم، باز نموده و روغن آن را دور می ریزیم و داخل ظرف قرار می دهیم. سپس پیازچه و جعفری ساتوری شده و خیارشور به صورت نگینی خرد نموده و به تن ماهی اضافه می کنیم. سپس فلفل، کمی لیموترش و سس مایونز را به آن اضافه می کنیم و کاملا مواد را با یکدیگر مخلوط می کنیم. این غذا آماده خوردن است و با هر نانی می توانید آن را مصرف کنید.

منبع: فرادید
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 927

به "معرفی 10 غذای ساده نونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 غذای ساده نونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید