تور فرانسه: مسی، منزوی در پاریس

به گزارش جملات زیبا، خبرگزاری خبرنگاران- فوق ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه روزهای خوبی را حداقل از لحاظ انفرادی نمی گذراند.

تور فرانسه: مسی، منزوی در پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، لیونل مسی در جریان تساوی 0-0 مارسی و پاری سن ژرمن، 90 دقیقه در ترکیب پاریسی ها حضور داشت اما نتوانست گلزنی کند تا طلسم گل نزدن هایش در لیگ یک فرانسه، ادامه دار گردد. با احتساب این ملاقات، حالا لیونل مسی 4 بار برای پاری سن ژرمن در لیگ داخلی به میدان رفته و هیچ گلی به ثمر نرسانده است. این یعنی برای اولین بار از سال 2005 (فصل 06-2005)، لیونل مسی طی 4 بازی ابتدایی خود در لیگ، پیروز به گلزنی نشده است.

بیش از دو ماه است که از انتقال غیرمنتظره لیونل مسی به پاری سن ژرمن و جدایی او از بارسلونا سپری شده و هنوز این بازیکن علیرغم درخشش های گاه و بیگاه به مرز آمادگی نرسیده است. دیشب پاری سن ژرمن با ارائه نمایشی بحث برانگیز در دربی فرانسه به تساوی بدون گل مقابل مارسی رضایت داد و البته خوش شانس بود که دروازه خود را در این ملاقات بسته نگه داشت. البته نباید فراموش کرد اشرف حکیمی در دقیقه 54 اخراج شد و پاری سن ژرمن تقریبا نیمه دوم را 10 نفره بازی کرد.

اما لیونل مسی در این ملاقات نیز پیروز به گلزنی نشد تا فرایند ناکامی های او در لیگ فرانسه به چهار مسابقه پیاپی افزایش پیدا کند. در واقع این ستاره آرژانتینی در چهار بازی اول خود در لیگ پیروز به گلزنی نشده که این بدترین آمار او از فصل 05-2006 محسوب می گردد. البته بخشی از این ناکامی نیز تقصیر خود لیونل مسی است و در واقع بقدری در سال های اخیر درخشان بوده که چهار بازی ناکامی در گلزنی در کارنامه او پررنگ جلوه داده می گردد.

البته لیونل مسی در لیگ قهرمانان نمایشی متفاوت داشته و در سه بازی اول خود با لباس پاری سن ژرمن سه بار پیروز به گلزنی شده است. اما بی تردید طرفداران و البته مدیران پاری سن ژرمن انتظار نمایش های بهتری از لیونل مسی به خصوص در مقاطع پایانی فصل و روزهای حساس لیگ قهرمانان دارند. به هر حال در شبی که رای گیری برای اهدای جایزه توپ طلا به اتمام رسید، لیونل مسی نتوانست در ملاقات مقابل مارسی کار خاصی انجام دهد و در نهایت این ملاقات حساس با تساوی بدون گل تمام شد تا هم او و هم دنیا فوتبال در انتظار اعلام نام برنده توپ طلا بمانند.

تیری آنری، هم تیمی سابق لیونل مسی در بارسلونا در مصاحبه با prime video در خصوص شرایط لیونل مسی در پاری سن ژرمن صحبت کرد. به نقل از مارکا، تیری آنری در خصوص عملکرد مسی در لیگ فرانسه گفت: مسی منزوی شده است و زیاد توپ را لمس نمی کند. من نمی گویم که او ناراحت است اما به نظرم منزوی شده است. من ترجیح می دهم او در مرکز بازی کند. فکر نمی کنم او از سمت راست بتواند تفاوتی را رقم بزند. او دوران سختی را می گذراند و حضور در مرکز زمین می تواند به او ریتم لازم را بدهد.

ما باید راهکاری پیدا کنیم تا مسی، ام باپه و نیمار بتوانند در کنار یکدیگر بازی نمایند. من اطلاعات دقیقی از سطح تاکتیکی تیم ندارم اما فکر می کنم این تاکتیک تاثیر کمی دارد. او به ندرت در جریان بازی مشارکت دارد. مسی زیاد صحبت نمی کند، او این کار را با توپ انجام می دهد. در حال حاضر تیم متعلق به کیلیان است و همه برای او بازی می نمایند. این ام باپه است که باعث درخشش پاری سن ژرمن می گردد. توپ ها بیشتر به کیلیان ختم می شوند. اگر بیش از یک راننده در تیم وجود داشته باشد، تیم نمی تواند به صورت هماهنگ بازی کند و در این تیم، راننده های زیادی وجود دارد. آن ها با یک سرعت هماهنگ بازی نمی نمایند.

پاری سن ژرمن با اخراج اشرف حکیمی در اوایل نیمه دوم حدود 40 دقیقه با 10 نفر مقابل مارسی بازی کرد و در نهایت خوش شانس بود که دروازه خود را در این ملاقات حساس بسته نگه داشت. مارسی بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه ششم و به وسیله کامارا می توانست به گل اول دست یابد، اما ضربه محکم این بازیکن از زاویه ای بسته دقیق نبود و از بالای دروازه پاری سن ژرمن به بیرون رفت.

در دقیقه 14 و روی حرکت نیمار بود که پرز داشت به اشتباه دروازه مارسی را باز می کرد، اما توپ روی خط برگردانده شد و در نهایت VAR هم بعد از بازبینی صحنه اعلام نمود توپ رد نشده است. در دقیقه 22 این مارسی بود که به گل دست یافت و این صحنه نیز بعد از بازبینی مردود اعلام شد. در دقیقه 33 لیونل مسی با حرکت از سمت راست و ضربه ای زمینی دروازه مارسی را تهدید کرد، اما لوپز به خوبی عکس العمل نشان داد. در اواخر نیمه اول لیرولا در موقعیتی تک به تک با کیلور ناواس فرصت داشت دروازه پاری سن ژرمن را باز کند، اما اشرف حکیمی خود را به خوبی به صحنه رسانده و دروازه را نجات داد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم اشرف حکیمی در موقعیتی تک به تک چنگیز اوندر را متوقف کرد و داور بعد از بازبینی صحنه در نهایت تصمیم گرفت مدافع مراکشی پاری سن ژرمن را از زمین اخراج بکند. در دقیقه 66 مارسی روی ارسال تماشایی دیمیتری پایت به درون محوطه فرصت خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشت، اما ضربه رونیگیر دقیق نبود و راهی به دروازه پاری سن ژرمن پیدا نکرد. دقایقی بعد دلافونته در موقعیتی تک به تک تا آستانه زدن گل اول مارسی پیش رفت، اما ضربه ضعیف او به بیرون رفت تا برترین موقعیت گلزنی این تیم از دست برود. کوشش دو تیم در ادامه مسابقه نتیجه نداشت و این ملاقات با تساوی بدون گل تمام شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1342

به "تور فرانسه: مسی، منزوی در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: مسی، منزوی در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید