مسابقه عکاسی محیط زیست؛ از نهنگ غمگین تا سرنوشت تلخ یک فیل

به گزارش جملات زیبا، برنده جایزه بزرگ: عکاس محیط زیست سال 2023؛ بعلاوه رتبه اول در رده انسانیت در مقابل طبیعت

مسابقه عکاسی محیط زیست؛ از نهنگ غمگین تا سرنوشت تلخ یک فیل

یک فیل عصبانی پس از برخورد قطار در پارک ملی لوپه گابن سعی می نماید از خود دفاع کند. مسئولان پارک به این نتیجه رسیدند که فیل به شدت آسیب دیده است که نمی توان آن را نجات داد. پس از کشته شدن، مدیر پارک، گوشت فیل را بین مردم محلی توزیع کرد. از آنجایی که جنگل ظرفیت تحمل خود را برای حفظ جانوران بزرگ خود از دست می دهد، این نوع درگیری انسان و حیات وحش در حال افزایش است.

یک hydromedusa، این موجود ژلاتینی کمتر شناخته شده در آب های عمیق یا قطبی زندگی می نماید.

یک عکاس طوفان برفی در هیمالیا را در ارتفاع 4267 متری ثبت کرد، درست زمانی که دسته ای از پرندگان گراندالا به چشم انداز ها هجوم بردند و چشم انداز ای فوق العاده از پرواز همزمان را به نمایش گذاشتند.

فیل ها از پارک ملی لیواند به پارک ملی کاسونگو در مالاوی منتقل می شوند. روشی که برای حرکت دادن فیل ها مورد استفاده قرار می گیرد، رایج است. فیل ها ابتدا بیهوش می شوند، سپس به وسیله جرثقیل ها در کامیون ها قرار می گیرند، قبل از اینکه در طول سفر بیدار شوند. تمام این عملیات با نهایت دقت و احترام به حیوانات انجام می گردد و به تنظیم جمعیت از یک منطقه به منطقه دیگر یاری می نماید.

شیر های دریایی کالیفرنیا در پارک ملی اسپریتو سانتو در مکزیک از شرایط محافظت شده برخوردار هستند. این منطقه یک منطقه ماهیگیری ممنوع است که محیطی غنی از مواد غذایی را برای آن ها فراهم می نماید، در حالی که محدود کردن فعالیت های انسانی به ثبات جمعیت آن ها یاری می نماید. تنها تهدیدی که باقی می ماند بحران آب و هوا است.

دانشجویان در آموزشگاه پزشکی قانونی حیات وحش آفریقای جنوبی یک کرگدن را آنالیز می نمایند. این آموزشگاه که اولین آموزشگاه در نوع خود در دنیا است، با هدف تجهیز محیط بانان و سایر افسران مجری قانون محیط زیست به مهارت های مورد احتیاج برای جمع آوری ردیابی و پیگرد شکارچیان متخلف است. کرگدن مورد استفاده در این صحنه جنایت صحنه سازی شده، به وسیله شکارچیان غیرقانونی کشته شده و شاخش بریده شده است.

گکو، یک گونه مارمولک بومی در هند است. این تصویر در یک غروب بارانی در جنگل بارانی آمبولی گرفته شده است. گکو های نواردار حیوانات حشره خواری هستند که حدود 15 سانتی متر طول دارند و در پی دمای گرم و مرطوب هستند.

روباه قطبی معمولاً در اسپیتسبرگن یافت می گردد و برای یافتن غذا در تمام فصول، روباه باید با شرایط شدید قطب شمال کنار بیاید. اما میزان کوچک آن - کوچکتر از روباه قرمز است - و خز ضخیم آن که مانند خرس عایق است، آن را قادر می سازد در برابر سرمای شدید مقاومت کند.

یک نهنگ خلبان ماده باله کوتاه که بچه مرده خود را حمل می نماید.

بالا آمدن سطح دریا در ساحل شمالی جاوه مرکزی باعث آبگرفتگی منازل ساکنان شده است.

گروهی از سگ های سورتمه در ایکالویت کانادا به مسابقه می پردازند. معمولاً، از اواخر دسامبر تا ژوئن، بخش عمده ای از آب در خلیج فروبیشر وجود دارد. با افزایش دما، برف ذوب می گردد و حوضچه های بزرگی از آب ایجاد می نماید که یخ های آبی فیروزه ای زیر آن را نشان می دهد.

در ماهاراشترای هند تانکر آب 20000 لیتری دو ساعت طول می کشد تا پر گردد، اما ظرف 5 تا 7 دقیقه تخلیه می گردد. از افراد مسن گرفته تا خانواده ها و بچه ها خردسال، روستاییان در میان جمعیت جمع می شوند تا سطل های خود را پر از آب نمایند.

این عکس در سایت سکو های نفتی دورافتاده در آب های کویت گرفته شده است. سکو های نفتی غیرفعال یک صخره مصنوعی مهم در کویت هستند که غواصان و ماهیگیران را جذب می نماید.

نهالستان مرجانی معروف به ایگلو یک صخره مصنوعی گنبدی شکل است که بیش از 20 سال پیش ساخته و در دریا نهاده شد. بلافاصله پس از پیوند مرجان ها به ایگلو، دیگران به طور طبیعی خود را تثبیت کردند و گونه های زیادی از ماهی ها و دیگر حیوانات دریایی را به این سازه جذب کردند.

یک جگوار یک تمساح کایمن را از گردن گرفته است. بعد از تعقیب این جگوار برای تقریباً یک روز در ساحل رودخانه، ناگهان شاهد شکار کردن او بودیم.

یک یخچال طبیعی در ایسلند

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1748

به "مسابقه عکاسی محیط زیست؛ از نهنگ غمگین تا سرنوشت تلخ یک فیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه عکاسی محیط زیست؛ از نهنگ غمگین تا سرنوشت تلخ یک فیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید