ماجرای کشف شهر زیرزمینی در کاشان چیست؟

به گزارش جملات زیبا، به علت بارش های شدید در کاشان بخش هایی از یک خانه نمایان شد که گفته می گردد بخش هایی از سرداب یک خانه متعلق به چند دهه اخیر است.

ماجرای کشف شهر زیرزمینی در کاشان چیست؟

به گزارش ایلنا، مدتی است که ویدیویی کوتاه از فرونشست زمین در پی بارندگی شدید و آشکار شدن یک خانه قدیمی زیر خاک در فضای مجازی دست به دست می گردد. گفته می شد این خانه که در کاشان واقع شده است یک خانه قدیمی واجد ارزش است که برای ساخت پارکینگ تسطیح و تخریب شده است.

علی کامیابی (سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان) دراین خصوص گفت: حدود 10 سال پیش شهرداری در صدد تملک خانه ای برآمد تا آنرا تبدیل به پارکینگ کند. بخش هایی از خانه که تخریب شده بود، به وسیله شهرداری پر شد. اکنون به علت بارش های شدیدی که شاهد بودیم، بخش هایی که از قبل پر شده بودند، با فرونشست زمین نمایان شد. این بخش ها جزیی از سرداب خانه بودند.

او در ادامه از حضور کارشناسان میراث برای آنالیز قدمت خانه اطلاع داد و گفت: خانه مذکور دارای ارزش تاریخی نبوده و تقریبا طی 60 تا 70 سال اخیر ساخته شده بود. شایعاتی که درخصوص کشف شهر زیرزمینی و یا تخریب خانه تاریخی در فضای مجازی منتشر شده بود را تکذیب می کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1375

به "ماجرای کشف شهر زیرزمینی در کاشان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای کشف شهر زیرزمینی در کاشان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید