قیمت خانه 100 متری در محله های جنوبی تهران چقدر است؟

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران- میانه قیمت مسکن در محله های جنوبی تهران تقریبا متری 20 میلیون تومان است. طبق آخرین آمار های رسمی از بازار مسکن تهران میانه قیمت خانه در منطقه 19 مرکز به 21 میلیون تومان رسید، این عدد در منطقه 16 حدود 20 میلیون تومان محاسبه شد و در منطقه ها 15 و 20 شاهد خرید و فروش آپارتمان با میانه قیمت 19 میلیون تومان بودیم. به این ترتیب خرید خانه 100 متری در جنوب تهران بین یک میلیارد و 900 میلیون تومان تا دو میلیارد و 100 میلیون تومان تمام می گردد. آگهی های مربوط به خرید و فروش مسکن در تهران نشان می دهد، گزینه های زیادی زیر قیمت فروخته می شوند و در طرف مقابل گاهی قیمت مسکن در محله های جنوبی مرکز از میانه کل شهر عبور می نماید.

قیمت خانه 100 متری در محله های جنوبی تهران چقدر است؟

آپارتمان 100 متری در شهرری که در منطقه 20 یعنی جنوبی ترین نقطه تهران واقع شده، دو میلیارد تومان فروخته می گردد. یعنی متری 20 میلیون تومان که تقریبا معادل میانه قیمت مسکن در محله های جنوبی تهران است. سن بنا این واحد بیشتر از 20 سال است و نبود آسانسور، انباری و پارگینگ در ساختمان، از دلایلی است که باعث شده این واحد با قیمتی نزدیک به میانه ارزش خانه های این منطقه فروخته گردد وگرنه همان حوالی واحدی 100 متری با دو اتاق خواب سه میلیارد و 150 میلیون تومان آگهی شده است. این یکی نوساز به شمار می رود، به آسانسور و پارکینگ مجهز است و ارزش هر متر آن تقریبا معادل 31 میلیون تومان محاسبه شده. ارزش این واحد با میانه قیمت خانه های منطقه ها هفت و هشت که در شرق تهران قرار دارند، برابری می نماید.

میانه قیمت آپارتمان 100 متری در منطقه 15 که جنوب شرق تهران قرار گرفته، یک میلیارد و 900 میلیون تومان است. آمار های رسمی نشان می دهد خرید خانه در این بخش تهران به طور میانه متری 19 میلیون تومان تمام می گردد، اما براساس آگهی های منتشر شده در پلتفرم های خرید و فروش مسکن همین حالا آپاراتمان 100 متری در محله اتابک تهران متری 17 میلیون و 200 هزار تومان یعنی یک میلیارد و 720 میلیون تومان به فروش می رسد. این واحد سال 98 ساخته شده، دو اتاق خواب دارد و با آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می گردد. در محله افسریه که یکی دیگر از محله های منطقه 15 به شمار می رود، مالک واحد 100 متری رقم سه میلیارد و 400 میلیون تومان را برای فروش درنظر گرفته است. یعنی متری 34 میلیون تومان که تقریبا با میانه قیمت مسکن در کل تهران -36 میلیون تومان- برابری می نماید. این واحد که چهار سال پیش ساخته شده، اتاق خواب مستر، گاز صفحه ای، آیفون تصویری، کاغذ دیواری، آسانسور و پارکینگ دارد و در طبقه اول ساختمان پنج طبقه واقع شده است.

قیمت آپارتمان در منطقه 16 متری 20 میلیون تومان است و خرید خانه 100 متری در این نقطه جنوبی باید به طور میانگین دو میلیارد تومان هزینه داشته باشد. در محله خزانه می گردد آپارتمانی 100 متری با این بودجه خرید. واحدی 100 متری که دارای دو اتاق خواب است، دو میلیارد و 50 میلیون تومان آگهی شده است. داشتن پکیج، آسانسور و پارکینگ جزو امکانات این واحد است که سال 99 ساخته شده و در طبقه آخر ساختمان پنج طبقه قرار گرفته است. قیمت آپارتمان در نازی آباد تهران می تواند از میانه کل شهر بالاتر باشد. مثلا واحدی 100 متری در این محله درحالی سه میلیارد و 700 میلیون تومان آگهی شده که خرید خانه با این متراژ در مرکز به طور میانگین سه میلیارد و 600 میلیون تومان تمام می گردد. مالک در شرح ویژگی های این آپارتمان به تک واحدی بودن و داشتن کابینت، پکیج، آسانسور و انباری اشاره نموده است.

میانه قیمت مسکن در منطقه 19 تهران نسبت به سایر نقاط جنوبی مرکز کمی بیشتر است. خانه های منطقه 19 تهران به طور میانه متری 21 میلیون تومان فروخته می شوند و ارزش مسکن در سه منطقه 15، 16 و 20 بین 19 تا 20 میلیون تومان است. به این ترتیب طبق آمار باید خرید خانه 100 متری در منطقه 19 به طور میانه دو میلیارد و 100 میلیون تومان آب بخورد. در خانی آباد تقریبا با همین بودجه آپارتمان 100 متری را می فروشند. واحد دو سال پیش ساخته شده و با آسانسور، پارکینگ و انباری فروخته می گردد. قیمت آپارتمان 100 متری دیگری در خانی آباد دو میلیارد و 700 میلیون تومان است. این واحد نوساز است و با آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می گردد. البته فروشنده قید نموده قیمت پارکینگ جداگانه حساب می گردد.

مشخصات آپارتمان های 100 متری در منطقه ها جنوبی تهران

موقعیت

سن بنا

امکانات

قیمت

شهرری

20 سال

-

دو میلیارد تومان

شهرری

نوساز

آسانسور و پارکینگ

سه میلیارد و 150 میلیون تومان

اتابک

سه سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

یک میلیارد و 720 میلیون تومان

افسریه

چهار سال

اتاق خواب مستر، آسانسور، انباری و پارکینگ

سه میلیارد و 400 میلیون تومان

خزانه

دوسال

پکیج، آسانسور و پارکینگ

دو میلیارد و 50 میلیون تومان

نازی آباد

نوساز

پکیج، آسانسور و انباری

سه میلیارد و 700 میلیون تومان

خانی آباد

دو سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

دو میلیارد و 200 میلیون تومان

خانی آباد

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

دو میلیارد و 700 میلیون تومان

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1578

به "قیمت خانه 100 متری در محله های جنوبی تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خانه 100 متری در محله های جنوبی تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید