فعالیت 170 سامانه هوشمند در جاده های استان اردبیل

به گزارش جملات زیبا، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: 170 سامانه هوشمند در جاده های استان فعال هستند.

فعالیت 170 سامانه هوشمند در جاده های استان اردبیل

خبرنگاران اردبیل - کلیم اله وثوقـی گفت: هوشمندسازی محور های مواصلاتی استان از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل است که در این راستا همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی 6 سامانه تردد شماری، 16 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و تابلو پیغام متغیر (VMS) درمحور اردبیل -آستارا راه اندازی و نصب شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از سامانه های هوشمند محور اردبیل مشکین شهر گفت: در کنار اقدامات مستمر راهداران در نگهداری راه ها و ارتقای ایمنی جاده ها، وجود سامانه های هوشمند نیز می تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات، افزایش ایمنی، رعایت قوانین راهور و ایجاد نظم ترافیکی راه ها ایفا نماید.

وثوقی می گوید: از ابتدای سال جاری تا به امروز ثبت بیش از 16 میلیون تخلف عدم رعایت فاصله طولی در استان به ثبت رسیده که محور های اردبیل آستارا - اردبیل نیرو اردبیل مغان بیشترین تخلف را داشته اند.

او با بیان اینکه در 10 ماه گذشته 9 میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده گفت: بیش از 447 هزار تخلف جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به فعالیت 50 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت گفت: در مدت یاد شده بیش از 5 میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در جاده های استان ثبت شده است.

وثوقی می گوید: محور های قره آغاج بران در محور اردبیل پارس آباد، مشکین شهر کنگرلو، گرمی بیله سوار، پارس آباد جعفرآباد و پارس آباد اصلاندوز را دارای بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز بیان کرد.

او فعالیت 74 سامانه تردد شماری در محور های مواصلاتی استان اردبیل را بیان کرد و گفت: یک میلیون و 230 تردد سبقت غیرمجاز نیز در استان به ثبت رسیده که محور های آستارا اردبیل محدوده گردنه حیران، اردبیل آبی بیگلو و خلخال سرچم دارای بیشترین تخلف هستند.

ح

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1506

به "فعالیت 170 سامانه هوشمند در جاده های استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 170 سامانه هوشمند در جاده های استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید