تور ارزان استانبول: فرودگاه بزرگ استانبول اکتبر امسال افتتاح می گردد

به گزارش جملات زیبا، انتظار می رود که فرودگاه تازه استانبول پس از تکمیل به شلوغ ترین فرودگاه دنیا تبدیل بشود و سالانه، 200٬000٬000 مسافر را ترانزیت کند.

تور ارزان استانبول: فرودگاه بزرگ استانبول اکتبر امسال افتتاح می گردد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

روز 29 اکتبر برابر با روز جمهوری ترکیه، فاز اول فرودگاه تازه استانبول در فاصله 22 مایلی در شمال مرکز شهر افتتاح خواهد شد. IGA، شرکتی که مسئولیت اداره این فرودگاه را برای 25 سال آینده به عهده گرفته است، گفت که اولین فاز از چهار فاز این پروژه، شامل سه باند فرودگاه و یک ترمینال است که ظرفیت 90٬000٬000 مسافر (90 میلیون) را در هر سال دارد.

فرودگاه تازه بین المللی استانبول با وسعت 29.5 مایل مربع، مساحتی بیشتر از جزیره منهتن دارد. این فرودگاه که 6 باند دارد که ظرفیتی بیش از 200٬000٬000 مسافر (200 میلیون مسافر) سالیانه را دارد، شلوغ ترین فرودگاه دنیا خواهد بود. در حال حاضر، این عنوان متعلق به فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا است که 104٬000٬000 مسافر (104 میلیون) را در سال 2017 به وسیله ترمینال های خود انتقال داده است. در سال 2017، فرودگاه بین المللی آتاتورک، قطب فعلی پروازی استانبول، ظرفیت 64٬000٬000 مسافر (64 میلیون) را دارد؛ اما این فرودگاه قدیمی اکنون دیگر به حداکثر ظرفیت خود رسیده است؛ به همین دلیل ساخت فرودگاه تازهی در دستور کار نهاده شد.

رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، گفت:

هنگامی که فرودگاه تازه باز گردد، همه پروازها به آن منتقل خواهند شد و فرودگاه آتاتورک به یک پارک با کاربری عمومی به نام باغ مردم تغییر کاربری خواهد داد.

ترمینال فرودگاه تازه طوری ساخته شده است که بازتابی از سبک مساجد و حمام های استانبول باشد، درحالی که برج کنترل هواپیما الهام گرفته از یک گل لاله است که یکی از نمادهای سنتی استانبول است.

بعلاوه، هتلی با 451 اتاق در این فرودگاه گنجانده شده است که اتاقک هایی کوچک موسوم به پاد (pod) دارد. این پنجمین هتل فرودگاهی یوتل است که از ویژگی هایی برخوردار است که هم اکنون در فرودگاه هیترو و فرودگاه گاتویک لندن، اسخیپول آمستردام و شارل دوگل پاریس به چشم می خورند.

فرودگاه تازه که گفته می گردد هزینه راه اندازی آن در حدود 12٬000٬000٬000 دلار (12 میلیارد دلار) است، بازتابی از رشد مالی اخیر ترکیه است؛ اما ساختن آن بدون دردسر هم نبود. نیویورک تایمز در گزارشی ادعا نموده است که نه تنها روستاییان را از زمین های خود رانده اند تا فضای کافی برای ساختن فرودگاه مهیا نمایند، بلکه خیلی از شرکت های ساختمانی که از منابع عمومی برای ساخت فرودگاه پول دریافت نموده بودند، ارتباط نزدیکی با رئیس جمهور اردوغان دارند.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1422

به "تور ارزان استانبول: فرودگاه بزرگ استانبول اکتبر امسال افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: فرودگاه بزرگ استانبول اکتبر امسال افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید