غول دوبلین؛ شیری به میزان یک خودرو!

به گزارش جملات زیبا، شیرها به عنوان پادشاه جانوران یا پادشاه جنگل نمادی دنیای از قدرت و شجاعت اند. آنها با افتخار به عنوان دومین گونه بزرگ گربه در دنیا رتبه بندی می شوند که پشت سر ببرها قرار دارند.

غول دوبلین؛ شیری به میزان یک خودرو!

به گزارش خبرآنلاین، به طور معمول، یک شیر نر بالغ وزنی بین 150 تا 250 کیلوگرم دارد. وزن ماده ها معمولاً کوچکتر است و بین 120 تا 180 کیلوگرم است.

از سر تا دم، طول نرها به 1.5 تا 2 متر می رسد، در حالی که طول ماده ها به 1.3 تا 1.8 متر می رسد. به عظمت آنها دم آنها افزوده می گردد، یک ویژگی متمایز در میان گربه های بزرگ، این دم 60 تا 90 سانتی متر اضافی به طول آنها می افزاید.

این اعداد مقدار های میانه را به ما می دهند، اما تاریخ ما را با مقادیر پرت قابل توجهی شگفت زده می نماید. بعضی از این میانگین ها سرپیچی نموده اند و وزن ها و طول های خیره کننده ای را به نمایش گذاشته اند.

تا به حال به وزن یک شیر فکر نموده اید؟ خوب، بیایید سفری به قلمرو گربه های بزرگ داشته باشیم، جایی که با سنگین ترین گربه هایی که تا به حال ثبت شده است آشنا می شویم. مقدار این موجود حیرت آور است!

رکورددار ما در سال 1959 در باغ وحش دوبلین ایرلند زندگی می نموده است. او یک شیر معمولی نبود. او با وزن بسیار زیاد 375 کیلوگرم، از یک خرس گریزلی میانه بزرگ تر بود. وزن او معادل هفت مرد با جثه میانه است!

این ساکن باغ وحش دوبلین نه تنها به علت وزن بلکه به علت جثه اش نیز قابل توجه بود. این پادشاه جانوران بیش از 3متر طول داشت، تقریباً طول یک ماشین کوچک.

در قلمرو گربه های بزرگ، مدعیان جدیدی در حال ظهور هستند. اخیراً گزارش هایی مبنی بر رسیدن شیرها به مقدار غول دوبلین ما و یا حتی فراتر از آن ها گزارش شده است. یک ویدیوی خاص از یوتیوب دو گربه بزرگ را نشان می دهد که صاحب آنها ادعا می نماید بین 408 تا 453 کیلوگرم وزن دارند. این گربه های بزرگ حتی قهرمان سنگین وزن ما را لاغر جلوه می دهند.

با این حال، مشروعیت این ادعاها به یک جزئیات مهم بستگی دارد: هر دوی این حیوانات بزرگ در بدو تولد اخته شدند. این روش غیرمعمول، همراه با زندگی در اسارت، ممکن است در مقدار بزرگ آنها نقش داشته باشد.

منبع: AZANIMALS

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1749

به "غول دوبلین؛ شیری به میزان یک خودرو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول دوبلین؛ شیری به میزان یک خودرو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید