عملیات هرس و بازپیرایی بیش از 24 هزار درخت در معابر و بوستان های منطقه 11 سرانجام یافت

به گزارش جملات زیبا، شهردار منطقه 11 گفت: با فرا رسیدن فصل جوانه زنی درختان و جریان شیره نباتی، عملیات هرس و بازپیرایی بیش از 24 هزار درخت در معابر و بوستان های این منطقه به پایان رسید.

عملیات هرس و بازپیرایی بیش از 24 هزار درخت در معابر و بوستان های منطقه 11 سرانجام یافت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سید محمد موسوی در این باره توضیح داد: فصل زمستان فرصت مناسب برای هرس و بازپیرایی درختان به عنوان ریه های تنفسی شهر است. هرس درختان فضای سبز سطح منطقه شامل درختان بوستان ها و معابر با هدف حذف شاخه های آفت زده، خشکه زنی و سبک کردن شاخه های درختان برای تحمل وزن ناشی از بارش برف احتمالی و همچنین جریان بهتر هوا در میان شاخ و برگ ها و رسیدن نور کافی به درختان در زمستان انجام می شود.

موسوی افزود: در این راستا اداره فضای سبز منطقه 11 با آغاز فصل زمستان و متوقف شدن جریان شیره نباتی به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت به درختان، عملیات هرس را آغاز و هم اکنون با جوانه زنی درختان و جریان شیره نباتی عملیات هرس درختان سرانجام یافته است.

او همچنین بیان نمود: در طرح بازپیرایی و هرس درختان، اداره فضای سبز با اختصاص دادن اکیپ های ماهر هرس پیروز به هرس 24958 اصله درخت در سطح منطقه شده اند که از این تعداد 21363 اصله درخت توت و 2975 اصله درخت نارون و 623 اصله سایر گونه های درختان بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1509

به "عملیات هرس و بازپیرایی بیش از 24 هزار درخت در معابر و بوستان های منطقه 11 سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات هرس و بازپیرایی بیش از 24 هزار درخت در معابر و بوستان های منطقه 11 سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید