علت سوزش و درد در انگشتان دست و پا یافت شد علت سوزش و درد در انگشتان دست و پا یافت شد

به گزارش جملات زیبا، غلظت خون بیمارى شایعى است که در مردان بیشتر از زنان دیده مى گردد؛ خون از دو قسمت پلاسما و گلبول ها تشکیل شده است که در صورتی که نسبت یا درصد ترکی به خون تغییر یابد بیمار دچار غلظت خون یا پلى سیستمى مى گردد.

علت سوزش و درد در انگشتان دست و پا یافت شد علت سوزش و درد در انگشتان دست و پا یافت شد

علت سوزش و درد در انگشتان دست و پا یافت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران غلظت خون بیمارى شایعى است که در مردان بیشتر از زنان دیده مى گردد؛ خون از دو قسمت پلاسما و گلبول ها تشکیل شده است که در صورتی که نسبت یا درصد ترکی به خون تغییر یابد بیمار دچار غلظت خون یا پلى سیستمى مى گردد.

کم خونی، اختلالات قند خون، فشارهای عصبی، انسداد عروق، بالا بودن چربی و کلسترول خون موجب سوزن سوزن شدن سر انگشتان می گردد.

معیـار انـدازه گیـرى غلـظـت خـون هماتوکریت است که بیانگر نسبت درصد پلاسما به گلبول ها است در صورتى که این درصد در خانم ها بالاتر از 48 درصد و در آقایان بالاتر از 52 درصد باشد، گفته مى گردد فرد مبتلا به غلظت خون است.

علائم غظت خون بطور کلی شامل سیاه شدن لب ها، انگشتان و لاله گوش، تنگى نفس، تعریق زیاد وریدهاى برجسته روى زبان، احساس سوزش و درد در انگشتان دست و پا و در بعضى موارد تارى دید است.

شدت و نوع علائم بسته به میزان غلظت خون و علت ایجاد آن است که در صورت بروز علائم فوق بیمار باید به پزشک مراجعه کند چرا که تشخیص افتراقى هاى زیادى با توجه به کلى بودن علائم جهت این بیمارى وجود دارد.

شاید کم آبى بدن، استرس و... موجب غلظت خون شده باشد که این عوامل اکثرا قابل برطرف کردن هستند اما در غلظت خـون واقـعـى عـواملـى نـظـیر بیمارى هاى قلبى مادرزادى، وقفه تنفسى موقع خواب، زندگى در ارتفاعات و کوهستان ها مطرح است.

ابتلا به برخى سرطان ها مانند سرطان کبد، کلیه و کوشینگ موجب بعضی موارد زمینه ساز غلظت خون می گردد.

درمان ممکن است از توصیه به مصرف مایعات بیشتر گرفته تا این کار به صورت دوره اى و یا عمل جراحى و مصرف آسپرین متفاوت باشد که براساس تشخیص صورت مى گیرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن ضروری است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 721

به "علت سوزش و درد در انگشتان دست و پا یافت شد علت سوزش و درد در انگشتان دست و پا یافت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت سوزش و درد در انگشتان دست و پا یافت شد علت سوزش و درد در انگشتان دست و پا یافت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید