عدم توافق رهبران اروپا بر سر برگزاری نشست با پوتین

به گزارش جملات زیبا، با وجود آنکه رهبران اتحادیه اروپا امروز آدینه بر سر برنامه تحریم هایی جدید علیه روسیه توافق کردند اما با طرح مطرح شده برای برگزاری یک نشست این اتحادیه با ولادیمیر پوتین مخالفت کردند.

عدم توافق رهبران اروپا بر سر برگزاری نشست با پوتین

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، فرانسه و آلمان در جریان نشست اتحادیه اروپا در شهر بروکسل خواهان برگزاری مذاکراتی مستقیم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شدند.

این طرح پیشنهادی بعد از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نشستی با پوتین چند روز پیش در شهر ژنو سوئیس برگزار کرد.

با این حال رهبران اتحادیه اروپا در توافق حاصل کردن بر سر چنین نشستی شکست خوردند. آنها در بیانیه ای گفتند فرمت و شرایط تبادل نظر با روسیه را آنالیز خواهند کرد اما برگزاری نشست را ذکر نکردند.

این بیانیه همچنین از جوزپ بورل نماینده عالی امور خارجه اتحادیه اروپا خواست تا به ارائه گزینه هایی برای تدابیر محدودیت آمیز بیشتر از جمله تحریمها علیه روسیه بپردازد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بعد از نشست با رهبران اتحادیه اروپا گفت: ما بار دیگر تعریف کردیم تحت چه شرایطی حاضر به همکاری و ارتباط برقرار کردن به صورت نزدیکتر با روسیه هستیم. امروز توافقی بر سر نشست فوری رهبران وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1169

به "عدم توافق رهبران اروپا بر سر برگزاری نشست با پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم توافق رهبران اروپا بر سر برگزاری نشست با پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید