طرز تهیه تارت انار

به گزارش جملات زیبا، بر خلاف تارت بلوبری و درست مثل تارت خرمالو؛ این تارت انار بدون فر تهیه میشه. یعنی خیلی راحت و سریع خمیر تارت (کراست) و مواد میانی (فیلینگ) رو آماده می کنین. مواد میانی رو روی خمیر میریزین و میذارین داخل یخچال. هیچ دردسری هم نداره.

طرز تهیه تارت انار

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک ،شاید خیلی هم اشتباه نباشه اگه بگیم یکی از قشنگی های زندگی تهیه کردن انواع تارت و سرو کردن اون برای عزیزانمونه. یکی از دوست داشتنی ترین انواع تارت هم میشه گفت تارت انار و شکلات هست.

مواد لازم تارت انار

برای خمیر تارت (کراست):

خرما 1 پیمانه

گردو 1 پیمانه

نمک کمی

برای مواد میانی (فیلینگ):

پودر کاکائو 1 و 1/2 پیمانه

عسل 1 پیمانه و 2 قاشق غذاخوری

روغن نارگیل 3/4 پیمانه

وانیل 1 قاشق چایخوری

نمک کمی

دانه انار 1/3 پیمانه + کمی برای تزیین

طرز تهیه تارت انار

  1. هسته های خرما را جدا کنید. خرماها را به همراه مغز گردو و کمی نمک در غذاساز یا میکسر بریزید. به طور کامل آن ها را مخلوط کنید. به طوری که وقتی آن ها را با دست فشار می دهید، کاملا بهم بچسبند.
  2. یک قالب مخصوص تارت، ترجیحا مستطیلی شکل بردارید. ابعاد قالب میتواند حدودا 35 در 11 سانتی متر باشد. مخلوط خرما و گردو را که آماده نموده اید، در قالب بریزید. به خوبی فشار دهید تا تمام کف و لبه های قالب را به طور یک دست بپوشاند.

  3. حالا قالب را در فریزر بگذارید تا در این مدت مواد روی تارت را آماده کنید. یک کاسه عظیم بردارید. پودر کاکائو، عسل، روغن نارگیل، وانیل و نمک را با هم به یاری همزن برقی یا میکسر ترکیب کنید. خوب بهم بزنید تا حدی که کاملا نرم و یک دست گردد.

  4. حالا یک سوم پیمانه دانه انار را اضافه نموده و بهم بزنید تا مابین مواد میانی قرار بگیرد. حالا قالب خمیر تارت را از فریزر خارج کنید. مواد میانی تارت انار را روی آن بریزید. به یاری یک کفگیر یا لیسک سطح آن را کاملا صاف کنید. در صورت تمایل برای تزیین روی آن دانه انار بپاشید.

  5. تارت را در یخچال بگذارید تا به مدت حداقل سی دقیقه کاملا سرد گردد. وقتی بافت تارت کاملا منسجم و محکم شد، آن را از یخچال خارج کنید. با احتیاط آن را از قالب بیرون بیاورید و برش بزنید. تارت برای سرو آماده است.

  6. در صورتی که میخواهید بعدا آن را سرو کنید، دوباره در یخچال قرار دهید تا بافت آن منسجم بماند.

  7. برای سرو این تارت اناری خوشمزه باید اجازه دهید به مدت 5 الی 10 دقیقه در دمای اتاق باشد تا کمی نرم گردد و بعد نوش جان کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 749

به "طرز تهیه تارت انار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تارت انار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید