طراحی سایت: طراحی سایت دو زبانه با دیجی تک

به گزارش جملات زیبا، بسیاری از افرادی که در سطح بین المللی و در بازارهای جهانی فعالیت می نمایند برای اینکه بتوانند تعامل بهتری با جهان داشته باشند، معمولاً وب سایت مخصوص به خود را دارند. در نظر بگیرید یک تاجر ایرانی وب سایتی برای خود داشته باشد، این وب سایت حتماً باید به صورت دوزبانه طراحی گردد تا این تاجر بتواند با مشتریان داخلی و خارجی خود ارتباط مؤثری برقرار کند. در این مطلب از دیجی تیک به آنالیز وب سایت های دوزبانه خواهیم پرداخت.اینکه چرا باید سایت دوزبانه داشته باشیم و مزیت آن برای ما چیست. طراحی سایت دوزبانه به چه صورت است و مواردی از این قبیل. پس لطفاً تا انتهای مطلب با ما همراه باشید

طراحی سایت: طراحی سایت دو زبانه با دیجی تک

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

وب سایت دوزبانه برای چه کسانی مفید است ؟

اگر شما صاحب یک وب سایت هستید یا قصد دارید وب سایتی برای خود و کسب و کارتان داشته باشید، مهم است که بدانید وب سایت شما دوزبانه خواهد بود یا نه. طبیعتاً اگر حوزه فعالیت شما در داخل کشور باشد، احتیاجی به استفاده از زبان های دیگر در وب سایت خود ندارید، مگر اینکه بخواهید با طراحی وب سایتی با گویش ها و لهجه های متفاوت کشور، افراد مختلفی را از طیف های مختلف به خود جذب کنید؛ اما اگر کسب و کار شما به گونه ای است که باید در سطح بین المللی فعالیت کنید، بهتر است وب سایت شما بیش از یک زبان را پشتیبانی کند.

زبان دوم وب سایت بستگی حوزه فعالیت شما دارد. به عنوان مثال اگر در حوزه پوشاک فعالیت می کنید و با کشور ترکیه مراوداتی دارید، بهتر است زبان دوم وب سایت شما زبان ترکی باشد؛ اما اگر در چندین کشور مختلف فعالیت می کنید، دو راه پیش رو دارید. یا اینکه وب سایت را به صورت چندزبانه طراحی کنید و برای هر کشور، صفحاتی با زبان آن کشور بسازید، یا زبان دوم شما زبان رسمی بین المللی، همان زبان انگلیسی باشد.

واحدهای صنعتی، پزشکان، مهندسان و تمام کسانی که در عرصه بین المللی فعالیت می نمایند حتماً به یک وب سایت دوزبانه احتیاج دارند تا بتوانند روابط خود را مستحکم تر سازند؛ در غیر این صورت ممکن است بخش بزرگی است مراودات آن ها از بین برود.

نکاتی که حتماً باید به آن ها توجه کنید

اینکه صرفاً یک سایت دوزبانه داشته باشید کافی نیست. قبل از طراحی باید موارد متعددی را در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین موارد این است که آیا شما می توانید برای زبان دومی که در نظر گرفته اید محتوا فراوری کنید؟ داشتن یک محتوای خوب دومین قدم در ایجاد یک وب سایت پیروز است. این محتوا است که یک وب سایت را زنده نگه می دارد. محتواهای فراوریشده باید به روز باشند و بتوانند مخاطب را به خود جذب نمایند و لازمه این کار تسلط کافی به زبان دوم است.

حتماً باید این را در نظر بگیرید که اگر خودتان وقت فراوری محتوا ندارید یا به زبان دوم مسلط نیستید، باید با یک گروه متخصص در این زمینه همکاری کنید. مطالب فراوریشده برای زبان هایی که در نظر گرفته اید می توانند متفاوت باشند. مثلاً مطلبی با یک موضوع به زبان فارسی و مطلبی دیگر با یک موضوع دیگر به زبان انگلیسی نوشته گردد، اما فرایند کاری حرفه ای طلب می نماید که شما مطالبی را که برای زبان پیش فرض وب سایت تهیه نموده اید، به زبان دوم هم ترجمه کنید.

فارغ از بحث فراوری محتوا، یکی از نکات مهم دیگر انتخاب زبان پیش فرض برای وب سایت است. شما باید انتخاب کنید که کدام زبان، پیش فرض وب سایت باشد. به عبارت دیگر زمانی که فردی وارد وب سایت می گردد برای اولین بار مطالب با کدام زبان برای او نمایش داده گردد. ممکن است این موضوع در نگاه اول اهمیت زیادی نداشته باشد، اما انتخاب زبان درست در مخاطب شما تأثیر زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر بیش از 70 درصد مشتریان شما افراد خارجی هستند، برترین کار این است که زبان پیش فرض وب سایت انگلیسی باشد و زبان فارسی به عنوان دومین زبان انتخاب گردد؛ اما اگر مشتریان ایرانی شما بسیار بیشتر از مشتریان خارجی هستند، طبیعی است که حتماً زبان فارسی باید زبان پیش فرض باشد.

نکات دیگری هم هستند که حتماً باید رعایت شوند. ممکن است شما همه این نکات را ندانید، بنابراین بهتر است برای طراحی وب سایت دوزبانه به سراغ شرکت های باتجربه همچون دیجی تک به آدرس digitechseo.com بروید. متخصصان دیجی تک به خاطر فعالیت 20 ساله ای که در این زمینه داشته اند، به خوبی می دانند که احتیاجمندی های وب سایت شما دقیقاً چیست و یک سایت دوزبانه به چه چیزی احتیاج دارد.

نحوه ساخت وب سایت دوزبانه

در کل دو روش برای دوزبانه کردن یک وب سایت وجود دارد. روش اول استفاده از ساب دامین است. فرض کنید زبان های وب سایت شما فارسی و انگلیسی هستند. در این روش یک ساب دامین به صورت fa.example.com برای زبان فارسی و یک ساب دامین به صورت en.example.com برای زبان انگلیسی در نظر گرفته می گردد و برای هر زبان یک سایت به صورت کاملاً مجزا ساخته می گردد که می توانند دقیقاً شبیه هم باشند یا به لحاظ ظاهری تفاوت هایی داشته باشند.

روش دوم استفاده از اسکریپت یا پلاگین است که بر روی سایت نصب می گردد و هر وقت کاربر در هر صفحات وب سایت بر روی پرچم زبان دیگر کلیک کرد، محتوای آن صفحه به صورت ترجمه شده به کاربر نمایش داده می گردد. تجربه نشان می دهد بااینکه روش اول نسبت به روش دوم هزینه بیشتری را به شما تحمیل می نماید، اما بسیار مؤثرتر، استانداردتر و حرفه ای تر است.

آشنایی با شرکت مهندسی دیجی تک

شرکت مهندسی دیجی تک، شرکتی است که به صورت تخصصی در زمینه وب سایت های دات نت فعالیت می نماید. طراحی و سئو سایت دات نت، پشتیبانی، استراتژی های کسب و کار و مواردی از این قبیل ازجمله خدماتی هستند که این شرکت آن ها را ارائه می دهد. برای ارتباط با دیجی تک کافی است به وسیله وب سایت این شرکت به آدرس https://digitechseo.com و از بخش درخواست مشاوره، با متخصصان امر در ارتباط باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1452

به "طراحی سایت: طراحی سایت دو زبانه با دیجی تک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: طراحی سایت دو زبانه با دیجی تک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید