شهردار تهران از یک خودروی برقی بازدید کرد

به گزارش جملات زیبا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، از یک خودروی برقی بازدید کرد. با توجه به تصاویر منتشر شده در فضای رسانه ای، زاکانی از سدان برقی کارمانیا یا همان سودا SA01 بازدید داشته است.

شهردار تهران از یک خودروی برقی بازدید کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، شهردار مرکز عصر یکشنبه 18 اردیبهشت ماه 1401 با حضور در محوطه حیاط شهرداری تهران از یک دستگاه خودروی برقی شرکت کارمانیا داخلی بازدید کرد.

مدیران شرکت فراوریکننده درباره ویژگی ها و تکنولوژی به کار رفته در فراوری خودرو های برقی به شهردار تهران توضیحاتی ارایه کردند.

به کارگیری تکنولوژی و فناوری روز جهان در شهر تهران از جمله سیاست های کلان مدیریت شهری مرکز است که در حوزه حمل و نقل توجه شهرداری تهران بر استفاده از خودرو ها و موتورسیکلت های برقی است.

سودا SA01 یا همان کارمانیا eK1 یک سدان مالی برقی در کلاس C و یا B پلاس به شمار میرود و بر اساس سوزوکی SX4 ساخته شده است. این خودرو قابلیت پیمایش 300 تا 400 کیلومتر را با هر بار شارژ در نسخه های مختلف دارد و سامانه بازیافت انرژی و تهویه مستقل باتری ها در آن دیده می گردد. البته که پیمایش در دسترس این خودرو یا همان eK1 حدود 370 کیلومتر است. سودا SA01 جرمی حدود 1390 کیلوگرم را دارد و در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری هایش از 10 تا 80 درصد طی 24 دقیقه تکمیل می گردد. بعلاوه با شارژر خانگی تک فاز SA01 به حدود 6 ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری ها احتیاج دارد. این خودرو توان 107 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر را دارد.

کمپانی سودا سعی نموده تا SA01 را در بازه خودرو های مالی نگه دارد و برای همین از امکان رفاهی زیادی در آن استفاده ننموده است. نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، جلو آمپر دیجیتال و… از جمله امکانات کارمانیا eK1 است. کارمانیا اعلام نموده که گارانتی کلی 150 هزار کیلومتر یا 5 سال را برای eK1 درنظر گرفته و پیشرانه الکتریکی و مدار کنترل را 8 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی نموده است. از سویی باتری های خودرو گارانتی 8 سال یا 200 هزار کیلومتر را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1562

به "شهردار تهران از یک خودروی برقی بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران از یک خودروی برقی بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید