زندگی فیلیپینی: شالیزارهای پلکانی

به گزارش جملات زیبا، فلیپینی ها با افتخار به آن هشتمین شگفتی دنیا می گویند و اسپانیایی ها آنرا پله های بهشت می نامند: شالیزارهای پلکانی در منطقه کوهستانی در شمال فیلیپین. یکی از زیباترین منطقه ها دهکده باتاد. دهکده در میان این شالیزارها بسان یک سالن عظیم تئاتر شده که جایگاه تماشاگران دو تا دور آنرا فراگرفته. این ها همه دو هزار سال پیش به دست ایفوگائو ساخته شده اند. روش سنتی شالیکاری از آن موقع تا کنون، نسل به نسل منتقل شده.

زندگی فیلیپینی: شالیزارهای پلکانی

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

روزالیا بویا و تسی مانود، تمام زندگیشان را در باتاد گذرانده اند. هر کدامشان هفت فرزند دارند که به آنها در کار روزانه یاری می نمایند. آنها از کودکی یادگرفته اند که میان کار زنان و مردان تفاوت هست.

آنها می گویند: کار مردان با زنان جداست. زنها، شالیزار و دیوارها را تمیز و آماده می نمایند. ما برنج هم می کاریم. مردها دیوارهای سنگی را تعمیر و خاک هر طبقه شالیزار را آماده می نمایند.

این کار طاقت فرسایی است، به همین علت بسیاری از جوانها بختشان را در شهرها می آزمایند. با این حال اهالی امیدوارند که میراثشان حفظ گردد.

یکی از اهالی می گوید: نمی توانیم این شالیزارها را رها کنیم. باید آنها را حفظ کنیم چون ارزش معنوی زیادی برایمان دارد.

سنت های مقدس برای ایفوگائو ها بسیار مهم هستند. بولول، خدای برنج هم نقش ضروری ای بازی می نماید.

یکی دیگراز سکنه درباره اهمیت سنت ها می گوید:زمان درو، مراسم مذهبی به جا می آوریم چون معتقدیم که خدای برنج آنرا در زمین کاشته و محافظت نموده است برای همین دشمنان، مثل پرنده ها و موش ها، نمی توانند محصول را نابود نمایند.

در فیلیپین فرهنگ های مختلفی وجود دارد.

در شمال باتاد، ویگان، میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است که برترین نمونه یکی از شهرهای تحت استعمار اسپانیا در آسیا به تعداد می رود. این یک موزه نیست، بلکه هنوز مردم در خانه های آبا و اجدادی خود زندگی می نمایند.

شصت کیلومتر به سمت شمال می رویم. کلیسای سن آگوستین در پوآیی یک نمونه استثنایی از معماری است که به آن زلزله باروک می گویند.

در طول سیصد سال، پنجاه زلزله در این منطقه روی داده، با این وجود دیوارهای ساخته شده از سنگ های مرجانی سالم مانده اند. علت آن تقویت انتهای دو طرف آن است. این یک طرح تلفیقی اروپایی-محلی است.

سازندگان فیلیپینی این بنا نمی دانستند کلیساها در اروپا چه شکلی دارند، آنها هیچ تصوری از نحوه ساخت اینگونه بناها نداشتند بنابراین کلیساهای باروک را با تخیل خود ساختند.

منبع: یورونیوز
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1200

به "زندگی فیلیپینی: شالیزارهای پلکانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی فیلیپینی: شالیزارهای پلکانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید