رصد 15 میلیارد اطلاعات سرقت شده در وب تاریک

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، پژوهشی جدید نشان می دهد بیش از 15 میلیارد اطلاعات حساب های کاربری سرقت شده در وب تاریک وجود دارد.

رصد 15 میلیارد اطلاعات سرقت شده در وب تاریک

محققان شرکت امنیت سایبریدیجیتال شادوز متوجه شده اند میلیاردها نام کاربری و پسورد متعلق به حساب های کاربری مختلف در وب تاریک عرضه می شوند. این اطلاعات به حساب های کاربری مختلف از حساب های بانکی گرفته تا سرویس های پخش موسیقی و فیلم تعلق دارد.

طبق این تحقیق اطلاعات مربوط به سرویس ها پخش موسیقی و فیلم با متوسط قیمت 12 پوندبرای فروش عرضه شده اند. اما داده های مربوط به حساب های کاربری بانکی و سرویس های اقتصادی به طور متوسط با قیمت56 پوند برای فروش عرضه شده اند و گاهی اوقات حتی قیمت اطلاعات حساب های کاربری با کیفیت بالا به 400 پوند نیز می رسد.

بخش اعظم اطلاعات فاش شده به مشتریان کسب وکارها تعلق داردکه در نتیجه شکاف های امنیتی برملا شده است.

ریک هولاند یکی از مدیران این شرکت امنیت سایبری می گوید: تعداد دقیق اطلاعات سرقت شده در وب تاریک بسیار زیاد است. بعضی از اطلاعات فاش شده بسیار حساس هستند و مجرمان می توانند به راحتی از آنها سو استفاده نمایند.

به گفته این شرکت میزان اطلاعات سرقت شده از 2018 میلادی تا به امروز بیش از 300 درصد رشد نموده که دلیل آن افزایش عملیات هک است. تخمین زده می گردد طی 2 سال گذشته حدود 100 هزار عملیات هک اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 586

به "رصد 15 میلیارد اطلاعات سرقت شده در وب تاریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد 15 میلیارد اطلاعات سرقت شده در وب تاریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید