ملاقات مکرون-سیسی در پاریس

به گزارش جملات زیبا، خبرگزاری خبرنگاران- مکرون در حاشیه کنفرانس بین المللی یاری به سودان با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود ملاقات می نماید.

ملاقات مکرون-سیسی در پاریس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، الیزه بیان کرد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه امروز دوشنبه ساعت 13 به وقت محلی (11 به وقت گرینویچ) در حاشیه کنفرانس بین المللی یاری به سودان با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود ملاقات خواهد نمود تا مصاحبهیی دوجانبه به منظور حمایت از میانجیگری مصر در مناقشه خاورمیانه ، که هم اکنون در حال اجرا است، داشته باشد.

الیزه بیان کرد هدف فرانسه این است که چرخه خشونت ها متوقف گردد ، از میانجیگری مصر، که هم اکنون در حال اجرا است، حمایت و دعوت به خویشتنداری در خاورمیانه کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، گابریل اتل سخنگوی دولت فرانسه گفت میانجی گری که مصر، اردن و همچنین آلمان در آن دخالت دارند و فرانسه نیز از آن حمایت می نماید در حال اجرا است.

ژان-ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه پیش از این چهارشنبه در برابر سنا اعلام نموده بود فرانسه از میانجیگری مصر حمایت می نماید.

گابریل اتل گفت در روز های اخیر یک حمله دیپلماتیک رخ داد که تا ساعاتی دیگر نیز ادامه خواهد داشت. ما از پیشنهاد میانجیگری مصر حمایت می کنیم، زیرا مصری ها و همچنین اردنی ها با همه در منطقه مصاحبه می نمایند.

وی اضافه کرد رئیس جمهور مصر امروز در پاریس خواهد بود بنابراین در این باره با رئیس جمهور گفتگو خواهد نمود. اهداف ما در وهله اول برقراری هر چه سریعتر آتش بس و سپس امکان یافتن راه حلی پایدار برای برقراری ثبات در منطقه است. ما به ویژه در این خصوص با مصری ها ، اردنی ها و آلمانی ها کار می کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1147

به "ملاقات مکرون-سیسی در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مکرون-سیسی در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید