دولت مستعفی یمن: امارات درصدد کودتا در سقطری است

به گزارش جملات زیبا، شبکه الجزیره به نقل از یک مقام دولت مستعفی یمن گزارش داد که امارات با آموزش صدها شبه نظامی و تامین تجهیزات درصدد ترتیب دادن شورش در استان راهبردی سقطری به منظور کودتا علیه دولت مستعفی است.

دولت مستعفی یمن: امارات درصدد کودتا در سقطری است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام دولت مستعفی یمن، امارات را عامل شورش بعضی یگان های نظامی در استان سقطری در جنوب یمن و در راستای کودتا علیه این دولت مستعفی دانست.

یک مقام دولت مستعفی یمن که خواست نامش فاش نگردد در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت: امارات درصدد بی ثبات کردن سقطری و ایجاد کشمکشی خونبار در این استان همزمان با شورش شورای انتقالی جنوب است.

این منبع اضافه نمود: امارات قصد داشت 13 افسر ارتش منصور هادی را برای کودتا علیه دولت وی با پول بخرد، اما در این کار ناکام بود.

این مقام دولت مستعفی یمن تاکید نمود: امارات بیش از 270 شبه نظامی را که در ابوظبی آموزش داده بود برای شورش در سقطری به کار گرفت.

وی اضافه نمود: امارات یک کشتی و چند قایق و بالگرد را برای انجام یک عملیات کماندویی در سقطری آماده نموده بود.

این مقام دولت مستعفی یمن تاکید نمود: 54 نفر هم برای خلبانی بالگردها در ابوظبی آموزش دیده بودند تا کودتایی را در سقطری مرتکب شوند.

این منبع توضیح داد: امارات از یک پرواز هفتگی غیرنظامی که ادعا می نماید برای ارسال یاری های بشردوستانه به سقطری انجام می گردد برای انتقال عناصر خود به سقطری استفاده کرد.

تنش های امنیتی در سقطری بین نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی و نیروهای شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات شدت گرفته است و سه شنبه گذشته گردان های نظامی علیه دولت هادی شورش کردند.

این شورش پس از آن رخ داد که نیروهای هادی اخیرا اردوگاه نیروهای امنیتی ویژه را پس از طرد نیروهای تحت حمایت امارات از این اردوگاه، به تصرف خود درآوردند.

8 آوریل گذشته(20 فروردین) نیز نیروهای شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات به منزل رمزی محروس استاندار سقطری هجوم برده و با نگهبان و نیروهای امنیتی درگیر شدند اما این هجوم ناکام مانده و سه نفر از مهاجمان بازداشت شدند.

شورای انتقالی جنوب یمن به دنبال تشدید اختلافش با دولت مستعفی بامداد یکشنبه از اعلام حالت فوق العاده و شرایط خودمختاری بر جنوب یمن اطلاع داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 355

به "دولت مستعفی یمن: امارات درصدد کودتا در سقطری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت مستعفی یمن: امارات درصدد کودتا در سقطری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید