دستاوردهای سفر هیئت شهرداری مشهد به چین، دلایل افزایش قیمت حمل و نقل شهری مشهد

به گزارش جملات زیبا، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه در سال 95 قیمت تمام شده هر سفر درون شهری مشهد از 450 تومان به 500 تومان افزایش می یابد لذا مصوب شد که 50 تومان بر قیمت بلیت ها افزوده گردد.

دستاوردهای سفر هیئت شهرداری مشهد به چین، دلایل افزایش قیمت حمل و نقل شهری مشهد

سید جلال فیاضی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مشهد مقدس در رابطه با اهداف و دستاوردهای سفر هیئت شورای شهر مشهد به کشور چین گفت: شرکت قطار شهری مشهد در راستای اجرای طرح خط 2 قطار شهری با یک شرکت چینی برای تهیه واگن ها و سایر تجهیزات قراداد بسته است که هدف از این سفر تحویل گیری و نظارت بر کیفیت 3 رام قطار و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی نظیر ریل ها و پله برقی بوده است.

وی اضافه نمود: در این سفر بنده به عنوان نماینده شورای شهر، معاون فنی شهردار، نماینده شرکت های طرف قرارداد شهرداری همچون شرکت مشاور پژوهش که وظیفه نظارت فنی و کیفی را بر کار دارد و همچنین نماینده شرکت ایرانی که مونتاژ قطعات 17 رام باقی مانده را انجام می دهد، حضور داشتند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه فاز یکِ خط 2 قطار شهری مشهد در تابستان 95 به بهره برداری می سد توضیح داد: 3 رام از مجموعاٌ 20 ارم مورد احتیاج برای خط 2 قطار شهری تحویل داده و تست کیفیت آن به وسیله پر کردن قطار از کیسه شن برای شبیه سازی شرایط بالاترین ظرفیت مسافرگیری انجام شد که نتایج مطلوب بود.

فیاضی اظهار داشت: 29 اسفند امسال این سه رام در بندر رانیان چین بارگیری شد و ظرف یک ماه و نیم آینده به ایران می رسد. قطعات 17 رام باقی مانده به تدریج به ایران وارد می گردد تا در راستای انتقال تکنولوژی فراوری این قطعات، توسط کارشناسان ایرانی مونتاژ گردد.

وی با بیان اینکه در ادامه سفر از مرکز کنترل و حرکت قطار در جریان تنظیم سیستم سیگنالینگ قطارها بازدید شد گفت: تعدادی از سیگنالینگ ها نیز بسته بندی شده بود و به طور کلی تمامی بازبینی ها صورت گرفت و اهداف این سفر تحقق یافت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد در رابطه با مصوبه شورای شهر مشهد مبنی بر افزایش بهای بلیت اتوبوس و قطار شهری مشهد گفت: دلیل اصلی تصویب این لایحه جلوگیری از افزایش یارانه پرداختی از سوی شهرداری برای ارائه خدمات حمل و نقل شهری است. در واقع در طول چند سال گذشته دولت دهم و یازدهم یارانه خود برای تامین 20 درصد از بهای بلیت قطار شهری و اتوبوس قطع نموده و با توجه به منابع درآمدی محدود شهرداری این تغییر قیمت اندک لازم است.

فیاضی با اشاره به اینکه در حال حاضر 150 تومان از هزینه هر سفر در حمل و نقل عمومی را شهرداری پرداخت می نماید گفت: در سال 94 عملاٌ قیمت بلیت و اتوبوس افزایشی نداشته و با توجه به اینکه در سال 95 قیمت تمام شده هر سفر از 450 تومان به 500 تومان افزایش می یابد لذا مصوب شد که 50 تومان بر قیمت بلیت ها اضافه نموده گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 140

به "دستاوردهای سفر هیئت شهرداری مشهد به چین، دلایل افزایش قیمت حمل و نقل شهری مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای سفر هیئت شهرداری مشهد به چین، دلایل افزایش قیمت حمل و نقل شهری مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید