خبر خوب برای معلمان مستاجر، منتظر خانه های نو دولت باشید

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران، آنطور که یکی از نمایندگان مجلس گفته قرار است معلمانی که مسکن ندارند در طرح دولت صاحبخانه شوند.

خبر خوب برای معلمان مستاجر، منتظر خانه های نو دولت باشید

محمد سبزی چند روز پیش اعلام نموده که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تدابیری اندیشیده شده تا فرهنگیان فاقد مسکن نیز می توانند صاحبخانه شوند.

اگرچه این نماینده مجلس از خانه دار شدن معلمان در طرح اقدام ملی مسکن گفته اما دولت در حال حاضر در تکاپوی اجرای طرح جهش فراوری مسکن است. این طرح را مجلس در دولت قبل تصویب کرد اما اجرای آن به دولت نو واگذار شده و آیین نامه اجرایی آن را وزارت راه و شهرسازی دولت رئیسی تدوین می نماید.

در این طرح قرار است در چهار سال چهار میلیون واحد مسکن ساخته گردد، یعنی سالی یک میلیون واحد. وزیر راه در این خصوص شرح داده که ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می برد. بنابراین قرار است در وهله نخست ساخت حدود دو میلیون واحد مسکونی آغاز گردد.

شاید بتوان گفت اصلی ترین شرط دولت برای متقاضیان مسکن این است که فاقد مسکن باشند.

معاون وزیر راه نیز تاکید نموده که چهار شرط فاقد مسکن بودن، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، سابقه سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا و تاهل برای متقاضیان مسکن وجود دارد.

بنابراین فاقد مسکن ها چه معلم باشند، چه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و چه از گروه های دیگر اگر شرط تاهل، عدم استفاده از تسهیلات مسکن و سابقه سکونت را داشته باشند می توانند برای خانه در طرح اقدام ملی مسکن یا جهش فراوری مسکن ثبت نام نمایند.

البته از آنجایی که طرح اقدام ملی مسکن برای دولت روحانی بود و دولت رئیسی با شعار ساخت یک میلیون واحد مسکن آمد، احتمالا مسکن هایی که با نام اقدام ملی مسکن ثبت نام شده اند اما ساخته نشده اند به محض ساخته شدن به وسیله دولت رئیسی تحت عنوان طرح جهش فراوری مسکن به مردم تحویل داده گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1333

به "خبر خوب برای معلمان مستاجر، منتظر خانه های نو دولت باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب برای معلمان مستاجر، منتظر خانه های نو دولت باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید