خبرنگاران 93.5 درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان جذب شد

به گزارش جملات زیبا، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: 93.5 درصد از سهمیه استان در بخش تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تا به امروز پرداخت شده است.

خبرنگاران 93.5 درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان جذب شد

به گزارش خبرنگاران، اسماعیل غنیان روز سه شنبه در چهارمین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری ابراز داشت: سهمیه استان سمنان از محل تسهیلات مشاغل خانگی 50 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از متقاضیان برای فعالیت در زمینه صنایع دستی مانند قالیبافی، گلیم بافی، کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و خیاطی درخواست تسهیلات مشاغل خانگی ارائه داده اند.

وی بیان نمود: از ابتدای امسال تا به امروز 6 هزار و 835 نفر جوینده کار بودند که از این تعداد یک هزار و 962 نفر مشغول به کار شدند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: 58 درصد از افراد دارای مهارت جویای کار در استان، از ابتدای امسال تا به امروز به کار گمارده شده اند.

غنیان توضیح داد: 61 درصد جویندگان کار استان سمنان در سالجاری را آقایان و 39 درصد را بانوان تشکیل می دهند و از مجموع جویندگان کار استان 61 درصد فاقد مهارت و 39 درصد نیز دارای مهارت هستند.

وی افزود: 60 درصد از جویندگان کار، دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم بوده و 40 درصد نیز دارای تحصیلات عالی هستند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یادآور شد: 65 درصد از افراد به کار گمارده شده در امسال را آقایان و 35 درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی افزود: در استان سمنان فرصت شغلی وجود دارد، اما کارگر نیست و ضرورت دارد افراد جویای کار بدون مهارت به سمت مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه ای راهنمایی شوند.

غنیان گفت: طی سال های اخیر حدود 10 هزار نفر در استان سمنان در زمینه های مختلف مانند از استخدام، پیمانکاری، واگذاری و صدور مجوز مشغول به کار شدند.

94 درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: امسال تعهد اشتغال استان سمنان ایجاد 10 هزار و 500 نفر بوده که تا این لحظه 9 هزار و 880 نفر به کار گمارده شده و 94 درصد تعهد اشتغال استان براساس گزارش گیری در سامانه رصد محقق شده است.

وی ادامه داد: شهرستان های شاهرود، سرخه و سمنان با تحقق 100 درصدی تعهدات خود در زمینه اشتغال بهترین عملکرد را در سامانه رصد دارند.

وی ادامه داد: جمع اعتبار استان سمنان در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری سه هزار و 10 میلیارد ریال است که تا به امروز 2 هزار و 760 میلیارد ریال تصویب و 2 هزار و 570 میلیارد ریال پرداخت شده است.

غنیان یادآور شد: مجموع تسهیلات روستایی و عشایری در استان سمنان سه هزار و 10 میلیارد ریال است که از این میزان اعتبارات 2 هزار و 440 میلیارد ریال بوده که تا به امروز 2 هزار و 300 میلیارد ریال آن جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: 14 درصد اعتبارات استان مربوط به تسهیلات ناشی از واحدهای آسیب دیده ازشیوع کرونا تا به امروز جذب شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 993

به "خبرنگاران 93.5 درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان جذب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 93.5 درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان جذب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید