لیگ برتر فوتبال، کوشش استقلال برای استحکام صدرنشینی کنار کوره ذوب آهن، تقابل قلعه نویی و رحمتی از جنسی دیگر

به گزارش جملات زیبا، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال امروز با پنج ملاقات دیگر پیگیری می گردد که در مهمترین بازی تیم استقلال برای حفظ صدرنشینی در اصفهان به مصاف ذوب آهن خواهد رفت.

لیگ برتر فوتبال، کوشش استقلال برای استحکام صدرنشینی کنار کوره ذوب آهن، تقابل قلعه نویی و رحمتی از جنسی دیگر

به گزارش خبرنگاران، در ادامه هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور امروز (آدینه) پنج ملاقات دیگر برگزار خواهد شد. در زیر اشاره ای به این ملاقاتها می گردد:

سایپا - ماشین سازی

شاگردان ابراهیم صادقی تا هفته گذشته بدون شکست بودند و فرایند خوبی را دنبال می کردند، اما شکست 3 بر صفر برابر فولاد خوزستان ترمز آنها را کشید. صادقی پس از آن مسابقه اعتراف کرد که تیمش خوب بازی نکرد و گفت که می خواهند این هفته در خانه خود شکست هفته قبل را جبران نمایند. سایپا با هفت امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته است. ماشین سازی حریف هفتم سایپا هم به دنبال نتایج ضعیفش در فصل جاری با شکست مقابل تراکتور در هفته گذشته به ناکامی های خود ادامه داد و باز هم قرار است با سعید اخباری مسئول فنی این تیم به میدان برود. ماشین سازی که تنها یک امتیاز دارد و در انتهای جدول ایستاده است، با این فرایند کاندیدای اصلی سقوط به لیگ دسته اول خواهد بود.

گل گهر - شهر خودرو

این بازی تقابل استاد و شاگرد است. استاد قلعه نویی و شاگرد سیدمهدی رحمتی که دوره همکاری شان از استقلال تا مس و سپاهان توأم با افتخار بوده است. آنها که رویارویی شان در کسوت مربی و بازیکنان همواره جذاب و تماشایی بود، این بار روی نیمکت دو تیم لیگ رجحان مقابل هم می ایستند. دو تیم با شکست هفته گذشته مقابل استقلال و صنعت نفت آبادان زخم خورده وارد زمین می شوند و این یعنی در بازی امروز سه امتیاز نوشدارو است و دستیابی به آن ضروری. شهر خودرو با هفت امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی است و خوب می داند که به دلیل تفاضل گل بهتر در این رده ایستاده. فاصله امتیازی اندک تیم ها در جدول رحمتی و دیگر مربیان میانه جدولی را به تکاپو انداخته تا برای تک تک امتیازات بیش از پیش کوشش نمایند، حتی در ملاقاتهای خارج از خانه. گل گهر هم که هفته صدر جدول را به صنعت نفت و بعد استقلال داد، برای دور نماندن از کورس مدعیان چاره ای جز کسب حداکثر امتیاز در این بازی ندارد.

ذوب آهن - استقلال

استقلال با پیروزی هفته گذشته مقابل شهر خودرو در مشهد هم به صدر جدول رفت و هم موقتاً آرامش گرفت. با این حال، محمود فکری به خوبی می داند این صدرنشینی با بازی های عقب افتاده پرسپولیس نمی تواند صندلی محکمی باشد و باید این فرایند را ادامه دهد و فاصله امتیازی اش را بیشتر کند.

در هفته گذشته وریا غفوری و مسعود ریگی در تمرینات گروهی شرکت کردند تا فکری بابت داشتن این دو بازیکن راضی گردد، اما مصدومیت داریوش شجاعیان و عارف غلامی به همراه محمد نادری بار دیگر تعداد بازیکنان مصدوم استقلال را بالا برد. به اینها باید شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی را اضافه نمود که در این ملاقات حضور ندارند. اولی به خاطر مصدومیت و دومی به علت تنبیه انضباطی.

ذوب آهن هم که با سه امتیاز در رده پانزدهم جدول ایستاده است، شرایط خوبی ندارد و به دلیل ابتلای بسیاری از بازیکنان این تیم به ویروس کرونا بازی هفته گذشته اش مقابل پرسپولیس لغو شد. به گفته رحمان رضایی همچنان هفت بازیکن دیگر ذوب آهن با کرونا درگیر هستند و این یعنی دست سرمربی ذوبی ها همچنان خالی است. با این حال، سرمربی ذوب آهن تأکید نموده است که تیمش می خواهد از استقلال امتیاز بگیرد. باید دید ادعای او تا چه اندازه به واقعیت نزدیک خواهد شد.

تراکتور - پیکان

پس از اینکه مالک باشگاه تراکتور، علیرضا منصوریان را با گذشت پنج هفته از شروع لیگ، برکنار کرد و تیمش را به مسعود شجاعی کاپیتان سرخپوشان سپرد، یک پیروزی می توانست شجاعی را بین طرفداران تراکتور محبوب کند و این اتفاق در دقایق آخر بازی با ماشین سازی رخ داد و تراکتوری ها در دربی تبریز برد شیرینی را کسب کردند. تراکتور 9 امتیازی در رده هفتم جدول است و این هفته می خواهد با پیکان به تیم های صدر جدول نزدیک گردد. پیکانی که از سه بازی مقابل استقلال، گل گهر و آلومینیوم اراک پنج امتیاز کسب نموده و نتایجش تا به اینجا چیزی بیش از قابل قبول است. شاگردان مهدی تارتار با تراکتور هم امتیاز هستند و به دلیل تفاضل گل یک رده بالاتر از این تیم قرار گرفته است. ذکر یک نکته پیش از این بازی لازم است که مهدی تارتار یکی از کاندیداهای سرمربیگری تراکتور است و می تواند در بازی امروز به خوبی خود را به سرخ های تبریز اثبات کند.

نفت مسجدسلیمان - فولاد

فولاد با بردی که هفته گذشته مقابل سایپا به دست آورد، نوار تساوی های خود را پاره کرد و به جمع مدعیان نزدیک شد. شاگردان جواد نکونام هنوز شکستی نداشته اند و به دنبال رجحان در بازی امروز و دیگر دربی خوزستان و اعلام نام خود به عنوان تیمی مدعی هستند. آنها که با 10 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند، باید با حریفی روبه رو شوند که در زمین خودش سپاهان را با نتیجه 3 بر یک شکست داده است. قطعاً شاگردان نکونام دوست ندارند مانند زردپوشان اصفهانی غافلگیر شوند و با آگاهی از توانایی های میزبان خود وارد میدان خواهند شد. شاگردان مجتبی حسینی با شش امتیاز در صندلی چهاردهم ایستاده اند.

برنامه بازی های امروز لیگ برتر به توضیح زیر است:

آدینه - 28 آذر 99

ذوب آهن اصفهان - استقلال، ساعت 15، استادیوم فولادشهر اصفهان

داور: مرتضی منصوریان، یاری ها: یوسف مغروری و فرهاد فرهادپور، داور چهارم: جواد رحیم زاده

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

گل گهر سیرجان - شهر خودروی مشهد، استادیوم امام علی (ع) سیرجان

داور: حمید حاج ملک، یاری ها: مهدی الوندی و عسگر محمدی، داور چهارم: کمیل غلامی

ناظر: ایرج نظری

سایپا - ماشین سازی تبریز، ساعت 15، استادیوم پاس قوامین تهران

داور: اشکان خورشیدی، یاری ها: محمد راهی و علی احمدی، داور چهارم: سعید لهراسبی

ناظر: بهرام مهرپیما

تراکتور تبریز - پیکان، ساعت 15:15، استادیوم یادگار امام (ره) تبریز

داور: علی صفایی، یاری ها: حسن یوسفی و فرزاد بهرامی، داور چهارم: مجید محمدی

ناظر: علیرضا یزدانی

نفت مسجدسلیمان - فولاد خوزستان، ساعت 15:15، استادیوم شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

داور: محمدحسین ترابیان، یاری ها: حسن ظهیری و مهدی سیفی، داور چهارم: عباس راکی

ناظر : حسین نجاتی

به گزارش خبرنگاران، ملاقات پرسپولیس - سپاهان به دلیل حضور سرخ پوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 862

به "لیگ برتر فوتبال، کوشش استقلال برای استحکام صدرنشینی کنار کوره ذوب آهن، تقابل قلعه نویی و رحمتی از جنسی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر فوتبال، کوشش استقلال برای استحکام صدرنشینی کنار کوره ذوب آهن، تقابل قلعه نویی و رحمتی از جنسی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید