خبرنگاران 13 فروردین چهارمحال و بختیاری بارانی است

به گزارش جملات زیبا، شهرکرد- خبرنگاران- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه بارشی جدید به استان از روز چهارشنبه تا روز آدینه بسیاری از نقاط استان را باران فرا می گیرد و سیزده بدر در استان بارانی است.

خبرنگاران 13 فروردین چهارمحال و بختیاری بارانی است

مهرداد قطره سامانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این سامانه بارشی با رگبار باران، رعد و برق، تگرگ و در ارتفاعات با برف همراه است.

وی ادامه داد: در این مدت وزش باد شدید در بعضی نقاط بیش از 80 کیلومتر بر ساعت می رسد و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی به ویژه برای مناطق غربی استان وجود دارد.

قطره سامانی، با هشدار نسبت به صعود در ارتفاعات و اسکان در حاشیه رودخانه ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، توضیح داد: به مردم محلی توصیه می گردد که در این مدت برای چیدن گیاهان کوهی از رفتن به ارتفاعات خودداری نمایند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری میانگین بارش های سال آبی جاری استان را 441 میلیمتر گفت و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت 10 درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش ها در این استان، استان های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در سالیان گذشته مردم در سیزدهم فروردین به دل طبعیت می رفتند که سال جاری به دلیل شیوع کرونا مردم از حضور در بوستانها و تفرحگاه ها و طبیعت منع شده اند و بوستان ها و تفرجگاه ها در روز طبیعت تعطیل است

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 403

به "خبرنگاران 13 فروردین چهارمحال و بختیاری بارانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 فروردین چهارمحال و بختیاری بارانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید