حقایق شگفت انگیز درباره نهنگ ها

به گزارش جملات زیبا، تهران (پانا) - نهنگ ها از جمله آبزیانی هستند که واقعیت های بسیاری درباره آن ها وجود دارد و ممکن است همگان آن را ندانند.

حقایق شگفت انگیز درباره نهنگ ها

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از فیش ریز؛ نهنگ ها جانوران اقیانوس ها هستند. این جانور جفت دار از پستانداران متعلق به دریا ها است. نهنگ ها در گروه آبزیان قرار دارند و نزدیک ترین پستاندار به این خانواده اسب های آبی هستند که 40 میلیون سال قبل از هم جدا شدند. نهنگ ها به دو دسته مختلف تبدیل می شوند: نهنگان بی دندان و دندان دار. در حال حاضر 8 گونه مختلف از این جانور بر روی کره زمین زندگی می نمایند.

شما درباره گونه های مختلف نهنگ چقدر می دانید؟ در ادامه نگاهی به بعضی از واقعیت های جالب درباره این جانور پرداخته ایم:

نهنگ های کوهان دار نر که در آب های ایالات متحده یافت می شوند آهنگ های پیچیده ای را در فصل تولیدمثل که در زمستان است در آب های نزدیک هاوایی، دریای کارائیب و جا های دیگر می خوانند که می تواند تا 20 دقیقه طول بکشد و تا کیلومتر ها دورتر شنیده گردد.

نهنگ آبی بزرگترین حیوانی است که تا به حال در دنیا زندگی نموده و می تواند تا 90 پا یا بیشتر رشد کند و وزن آن نیز به اندازه 24 فیل باشد! این مقدار بیش از 330 هزار پوند (150 هزار کیلوگرم) است.

بعضی از گونه های نهنگ از پستانداران هستند که سن زیادی دارند. دانشمندان تخمین می زنند که نهنگ های کمان (یک نهنگ دریایی که در قطب شمال یافت می گردد) بیش از 200 سال و نهنگ های قاتل (یک نهنگ دندانه دار که در زیستگاه های مختلف در سراسر دنیا یافت می گردد) می توانند بیش از 100 سال زندگی نمایند.

نهنگ های قاتل بسیار اجتماعی هستند و غالباً به صورت دسته جمعی رفت و آمد می نمایند، یک واحد خانوادگی متمرکز یا مرکز آن مادر است.

نهنگ های بلوگا گردنی انعطاف پذیر دارند که به آن ها اجازه می دهد سر خود را حرکت دهند. رپرتوار پیچیده ارتباطی آن ها با سوت، کلیک و صدای جیر جیر باعث نام مستعار قناری های دریا شده است.

نهنگ های خاکستری یکی از طولانی ترین مهاجرت های سالانه پستانداران را تشکیل می دهند: آن ها تقریباً 10 هزار مایل (16 هزار کیلومتر) رفت و برگشت را در هر مهاجرت طی می نمایند!

نهنگ مینک کوچکترین نهنگ دریایی در آب های آمریکای شمالی است.

نهنگ های راست اقیانوس اطلس شمالی جمع های کوچک را در نزدیکی سطح آب تشکیل می دهند و آب دریا را با صفحات طوفانی پشت خود صاف می نمایند.

در سال 2014، یک نهنگ منقار Cuvier عمیق ترین و طولانی ترین شیرجه را که یک نهنگ می تواند بزند هنگامی که به عمق 1.9 مایل (2.992 متر) رسید و بیش از 2 ساعت در زیر آب ماند، زد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1116

به "حقایق شگفت انگیز درباره نهنگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق شگفت انگیز درباره نهنگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید