تور مجازی: کیپ تاون

به گزارش جملات زیبا، در این مقاله از تور مجازی به شهر کیپ تاون، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری آفریقای جنوبی و سرزمین پنگوئن های آفریقایی، خواهیم رفت.

تور مجازی: کیپ تاون

کیپ تاون، یکی از محبوب ترین شهرهای قاره آفریقا، در جنوب غربی این قاره و در حاشیه سواحل اقیانوس اطلس، نزدیک به دماغه امید نیک (Cape of Good Hope - شبه جزیره ای صخره ای) قرار گرفته است. تاریخ این شهر به زمان تشکیل جمهوری آفریقای جنوبی (1652) باز می گردد؛ زمانی که دریانورد هلندی، جان ون ریبیک (Jan van Riebeeck)، برای اولین بار این شهر را کشف می نماید. البته، این تاریخ تنها زمان تاسیس رسمی شهر است و در واقع، حضور اولین ساکنان این منطقه به 12000 سال قبل باز می گردد.

امروزه، کیپ تاون یکی از جالب توجه ترین تفرجگاه های شهری جهان محسوب می گردد. تور کیپ تاون و تور آفریقای جنوبی به این علت مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است که به وسیله آن به شهری فوق العاده سفر می نمایند که در آن چهره منحصربه فرد سرزمین آفریقا با برترین دستاوردهای تمدن غربی به زیبایی ادغام شده اند.

هتل های کیپ تاون از امکانات رفاهی باکیفیتی برخوردارند و سواحل آن برای موج سواران، غواصان و هر کسی که در پی گذراندن تعطیلاتی آرامش بخش است، چیزی شبیه بهشت می ماند. به عبارت دیگر، کیپ تاون مقصدی رویایی برای همه سنین و سلیقه ها است.

ارتفاع اغلب ساختمان های شهر از چند طبقه بیشتر نیست، البته به جز ساختمان های مرکز شهر. می گردد ساعت ها در شهر پیاده روی کرد و از معماری بی نظیر شهری شامل کلیساها، عمارت های قدیمی و بلوارهای ساحلی لذت برد. علاوه بر این ها موزه های بسیاری (مانند تنها موزه هنرهای روسی آفریقا) در این شهر وجود دارد. تفریح ها و تفریحات شبانه کیپ تاون، هر نوع سلیقه ای را راضی می نماید.

این زیبایی ها و تفریح ها در کنار آب وهوای دلپذیر مدیترانه ای، کیپ تاون را به یکی از برترین مقاصد گردشگری آفریقای جنوبی بدل نموده است. اما معروفیت کیپ تاون تنها به این ها ختم نمی گردد.

اگر تا به حال فکر می کردید که پنگوئن ها تنها در قطب جنوب زندگی می نمایند باید بگویم کاملا در اشتباه بودید. کلونی پنگوئن های آفریقایی درست در نزدیکی این شهر واقع شده است. این پنگوئن ها در حاشیه ی ساحلی جریان بنگوئلا (جریان سرد اقیانوسی پهن و شمال سو که بخش شرقی گردابه اقیانوس اطلس را تشکیل می دهد) زندگی می نمایند، به همین علت است که می توانند در هوای گرم آفریقا تاب بیاورند.

با این همه، اصلی ترین جاذبه این شهر، قطعا، کوه معروف تیبل (Table Mountain) است که مهم ترین نماد شهر و در واقع کارت ویزیت آن است. از این نماد باشکوه در پرچم کیپ تاون هم استفاده شده است و حتی نام یکی از صور فلکی در نیم کره جنوبی را از نام این کوهستان گرفته اند.

اولین چیزی که دریانوردان در بدو ورود خود به قاره آفریقا با آن روبرو شدند کوه تیبل بوده است. حتی در گذشته، کاپیتان های کشتی به اولین ملوانی که می توانست کوه تیبل را رویت کند یک سکه ی طلا جایزه می دادند. این فلات طبیعی 1000 متر بالاتر از سطح دریا، مشرف به کیپ تاون است و دورنمایی تماشای و هوایی مطبوع و دلچسب برای شهر به وجود آورده است.

ایوان اندریچ گونچارو (Ivan Andreevich Goncharov)، توریست معروف روسی، درباره کوه تیبل می گوید:

مثل یک میز، صندوق، شاید هم پیانویی بزرگ یا حتی دیوار است؛ اما شباهتی به یک کوه ندارد.

به عقیده بسیاری، یکی از قوی ترین مراکز انرژی روی زمین کوه تیبل است. به قله کوه که بروید، درست مثل این است که به آخرین نقطه زمین رفته باشید. چنین حسی چندان هم غلط نیست. این جا در واقع آخر آفریقا است؛ 4500 کیلومتر آب، سواحل آفریقا را از قطب جنوب جدا می نماید.

بر فراز قله کوه، یکی از تماشای ترین منظره ها مرکز شهر و تماشای های آن را پیش رو خواهید داشت. در کیپ تاون همه چیز غیرمعمول، پرنشاط و در عین حال طبیعی اما بسیار مدرن است.

امیدوارم از تماشا تصاویر پانوراما لذت ببرید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1449

به "تور مجازی: کیپ تاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: کیپ تاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید