کوشش اسکاتلند برای برگزاری همه پرسی جدایی از انگلیس

به گزارش جملات زیبا، از برگزاری دومین همه پرسی برای جدایی این منطقه از انگلیس، حمایت کردند.

کوشش اسکاتلند برای برگزاری همه پرسی جدایی از انگلیس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش ، نمایندگان مجلس اسکاتلند، از برگزاری دومین همه پرسی برای جدایی این منطقه از انگلیس، حمایت کردند.

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول این منطقه، خواستار برگزاری همه پرسی جدیدی برای جدا ساختن اسکاتلند از انگلیس است. دیروز نمایندگان مجلس اسکاتلند، با 64 رای در برابر 54 رای، با برگزاری دومین همه پرسی به منظور استقلال اسکاتلند، موافقت کردند.

اکنون دولت محلی اسکاتلند باید برای زمان و چگونگی برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند، با دولت مرکزی انگلیس وارد تبادل نظر گردد. نیکولا استورجن گفته است تنها راه برای باقی ماندن اسکاتلند در اتحادیه اروپا، جدایی این منطقه از انگلیس و پیوستن اسکاتلند به این اتحادیه است.

انگلیس قرار است آدینه 11 بهمن به عضویت 47 ساله خود به این اتحادیه مشترک خاتمه دهد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، بار ها با برگزاری دومین همه پرسی برای استقلال اسکاتلند، مخالفت نموده است.

در همه پرسی جدایی انگلستان (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) از اتحادیه اروپا در سال 2015 میلادی، 52 درصد از مردم این کشور، خواستار خروج از اتحادیه اروپا شدنداما دو سوم از اسکاتلندی ها، خواستار باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا بودند.

رهبر حزب ملی اسکاتلند گفته است حق مردم اسکاتلند و مجلس این منطقه است که درباره آینده اسکاتلند تصمیم بگیرد نه لندن و مجلس. نوامبر پارسال، مردم در شهر ادینبورو برای جدایی از انگلیس و دستیابی به استقلال اسکاتلند، راهپیمایی بزرگتری برگزار کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 224

به "کوشش اسکاتلند برای برگزاری همه پرسی جدایی از انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش اسکاتلند برای برگزاری همه پرسی جدایی از انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید