تصمیم تازه برای باغات تهران ، تکلیف باغ های زیر 500 متر چه می گردد؟

به گزارش جملات زیبا، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در خصوص آنالیز پلاک های کمتر از 500 متر که آنالیز آنها در شورای شهر مسکوت مانده تا آئین نامه اصلاح گردد به شرط اینکه این املاک، تفکیک شده از پهنه گسترده یک باغ نباشد و اگر پلاک جداگانه زیر 500 متر باشد اجازه ساخت دارند.

تصمیم تازه برای باغات تهران ، تکلیف باغ های زیر 500 متر چه می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، مهدی عباسی در خصوص انتها طرح شورای شهر برای حفظ باغات به جای مانده تهران گفت: طرحی در راستای حفظ باغات به جای مانده تهران با تکیه بر حق انتقال توسعه در کمیسیون شهرسازی شورای شهر در حال آنالیز است که پس از آنالیز در صحن و تصویب آن، این طرح را برای تصویب نهایی در اختیار شورایعالی شهرسازی قرار می دهیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: ما می خواهیم به منظور حفظ باغات تهران از حق انتقال توسعه استفاده کنیم، به این معنا که حقوق مالکان باغات در پلاک های مستعد پذیرش، جبران گردد.

او در خصوص جزئیات این طرح با بیان اینکه در این شیوه، باغات ارزشمند حفظ خواهند شد و از حق انتقال توسعه برای حفظ حقوق آنها استفاده می گردد، گفت: بر این اساس پلاک هایی که دارای درخت ارزشمند بوده و یا در سه دهه گذشته باغ بودند و درخت ارزشمند داشتند، اجازه ساخت و ساز ندارند چراکه این پلاک ها، باغ محسوب می شوند.

عباسی ادامه داد: در این میان بعضی پلاک ها نیز وجود دارند که براساس تصاویر هوایی از سال 58 و به قبل درختی نداشته و باغ نبودند اما بر اساس سند یا رأی کمیسیون ماده 12 این پلاک ها رأی باغ گرفتند در حالی که درختی در آن نیست. که در طرح نو که در حال آنالیز هستیم این پلاک ها که درخت ندارد، میزبان پلاک های باغ می شوند یعنی به عبارت ساده تر هم مالکان این پلاک اجازه دارند که بر اساس حدود قانون، ساخت و ساز در ملک خود داشته باشند و هم ساخت و ساز برای مالکانی که از ساخت و ساز در ملک شان به واسطه باغ بودن، محروم شدند در این ملک قابل انجام است.

او با بیان اینکه با این روش حقوق مالکان صاحبان باغات نیز حفظ می گردد، در خصوص آنالیز پلاک های کمتر از 500 متر که آنالیز آنها در شورای شهر مسکوت مانده تا آئین نامه اصلاح گردد نیز گفت: این پلاک ها به شرط اینکه این املاک، تفکیک شده از پهنه گسترده یک باغ نباشد و اگر پلاک جداگانه زیر 500 متر باشد اجازه ساخت دارند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تاکید نمود: این طرح در حال حاضر در کمیسیون در حال آنالیز است و باید براساس قانون در صحن علنی شورا آنالیز و تصویب گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1683

به "تصمیم تازه برای باغات تهران ، تکلیف باغ های زیر 500 متر چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم تازه برای باغات تهران ، تکلیف باغ های زیر 500 متر چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید