بین مستضعفان و زمین خواران منطقه ابوالفضل(ع) اهواز تفکیک قائل شدیم ، محرومان در جای دیگری ساکن می شوند

به گزارش جملات زیبا، معاون املاک بنیاد مستضعفان گفت: از مسئولان استان خوزستان درخواست کردیم به آنالیز دقیق موضوع منطقه ابوالفضل (ع) اهواز بپردازند و افراد نیازمند و مستضعف را از زمین خواران تفکیک و به نیازمندان یاری نمایند.

بین مستضعفان و زمین خواران منطقه ابوالفضل(ع) اهواز تفکیک قائل شدیم ، محرومان در جای دیگری ساکن می شوند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سید صولت مرتضوی، معاون املاک بنیاد مستضعفان صبح امروز، 12 شهریورماه در برنامه تلویزیونی چاپ اول در خصوص ماجرای روستای ابوالفضل (ع) اهواز گفت: در سالیان دور، زمین های کشاورزی این منطقه در مالکیت بنیاد مستضعفان بوده و به اعتبار اسناد و سوابق رسمی، این املاک به صورت 6 دانگ در مالکیت این مجموعه بوده است.

مرتضوی اضافه نمود: زمانی که کشاورزی در این منطقه صورت می گرفت، 2 مورد از شرکت های بنیاد در 300 هکتار از این اراضی، به کشاورزی مشغول بودند و بعد از فرونشست آب ها و مشکلاتی که در این بخش به وجود آمد، امکان کشاورزی در این املاک سلب شد و این ملک در اختیار سازمان اموال و املاک نهاده شد و تقریبا از سال 1384، بعضی اشخاص به بهانه های مختلف تصرفاتی در حوزه ساخت و ساز در این منطقه داشتند.

معاون املاک بنیاد مستضعفان ادامه داد: زمانی که به ملکی تعرض گردد، قاعدتا مالک وظیفه صیانت از ملک خود و پیگیری موضوع به وسیله مراجع ذی ربط را دارد. از همان بدو امر پیگیری های لازم صورت گرفت و این موضوع تا سال 1396 ادامه یافت تا اینکه 16 خانوار به این منطقه آمدند و در آنجا تصرف انجام دادن و ساکن شدند. از سال 1396 به بعد، این موضوع اوج گرفت و تصرفات در املاک بنیاد مستضعفان گسترده تر شد و مسئولاین استانی بنیاد، وظایف قانونی خود را انجام دادند و پیگیر موضوع بودند.

وی بیان نمود: آنچه اکنون تحت عنوان روستای ابوالفضل (ع) مطرح است، مسئولان اجرایی استان خوزستان و مسئولان تقسیمات کشوری معتقد هستند که اساسا مجوز و کدی برای این منطقه وجود ندارد و به صورت خودخواسته بعضی مردم تصرفاتی در این منطقه داشتند.

مرتضوی گفت: در یکی دو هفته گذشته فضاسازی رسانه ای پیرامون این موضوع اجرا شده که از داخل آغاز شد و موجب موج سواری رسانه های بیگانه شد. ریاست بنیاد مستضعفان بنده را به اختیار تام مامور کردند وارد استان خوزستان بشوم و بعد از مذاکره با مسئولان ارشد استان تصمیم بایسته اتخاذ گردد. وقتی وارد خوزستان شدیم از استاندار تقاضا کردیم و ایشان جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار کردند و مسئولان و اعضای جلسه روی دو موضوع اتفاق نظر داشتند.

وی گفت: یک موضوع، بحث توسعه بی رویه پدیده حاشیه نشینی بود. مسئولان استان اساسا بر این باور هستند که این نوع تصرفات بستر حاشیه نشینی را فراهم می نماید. حاشیه نشینی یعنی ساخت و ساز غیرقانونی و ساخت و ساز غیرقانونی یعنی ساخت و ساز غیرمقاوم و ساخت و ساز غیرمقاوم یعنی عدم تاب آوری در مقابل حوادث غیر مترقبه؛ لذا مسئولان با توسعه بی رویه شهر اهواز مخالف بودند.

معاون املاک بنیاد مستضعفان اضافه نمود: بحث دوم، پدیده زمین خواری است و مسئولان مخالف این بودند و بر این باور هستند که باید با این دو پدیده به صورت جدی برخورد قانونی گردد. اما تمامی اعضای جلسه، قائل به تفکیک بودیم؛ تفکیک بین مردم نیازمند و مستضعفینی که در این منطقه سپر واقع شدند و زمین خواران.

وی اظهار کرد: نکته دیگری که مطرح است، مربوط به افراد مالباخته است. بنیاد مستضعفان حاضر به همکاری قضایی با این افراد است تا حقوق خود را از حلقوم زمین خواران بیرون بکشند.

مرتضوی اذعان کرد: در نهایت در این جلسه، بنا شد مسئولان استانی به آنالیز دقیق بپردازند و افراد نیازمند و مستضعف را از زمین خواران تفکیک نمایند و به نیازمندان یاری نمایند تا به حق و حقوق خود برسند. همچنین در این جلسه از مسئولان استانی درخواست کردیم محرومان منطقه ابوالفضل (ع) را شناسایی و در هر جایی که امکان اسکان وجود داشته باشد، برای آنان مسکن تامین نمایند و از سوی دیگر، چنانچه حقی ضایع شده، به آنان یاری کنیم و مشورت حقوقی بدهیم چرا که زمین خوارانی که بازداشت شدند، منابع قابل توجهی از مردم منطقه به جیب زدند و سرمایه دارا هستند و باید حقوق مستضعفین را به آنان بازگردانند. این تصمیم نهایی ما در رابطه با این منطقه بوده و در خصوص مباحث اجرایی نیز، ما در استان خوزستان در مقام اجرا نیستیم که بخواهیم جوابگوی بحث های اجرایی باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 667

به "بین مستضعفان و زمین خواران منطقه ابوالفضل(ع) اهواز تفکیک قائل شدیم ، محرومان در جای دیگری ساکن می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بین مستضعفان و زمین خواران منطقه ابوالفضل(ع) اهواز تفکیک قائل شدیم ، محرومان در جای دیگری ساکن می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید