تور آلمان: اجاره خانه در مونیخ؛ هر آنچه باید بدانید

به گزارش جملات زیبا، شهر مونیخ یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین شهرهای آلمان است؛ این شهر زیبا که رتبه سوم را در شاخص کیفیت زندگی Mercer از آن خود نموده است پر از خارجی هایی است که در گوشه گوشه آن زندگی تازه ای را برای خود دست و پا نموده اند. پارک ها، فعالیت های فرهنگی و سیستم حمل و نقل مونیخ در جهان نام و رسمی پیدا نموده اند. اما بابت هر کیفیتی که دریافت می کنیم بهایی هم باید بپردازیم و از این رو بهره مند شدن از این همه زیبایی و امکانات خرج روی دست ما می گذارد. تهیه مسکن چه به صورت ملکی یا استیجاری در همه جای جهان اولین دغدغه مردم و حتی از نان شب هم واجب تر است! در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم در خصوص بازار اجاره خانه در مونیخ آلمان بیشتر با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه بمانید.

تور آلمان: اجاره خانه در مونیخ؛ هر آنچه باید بدانید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

هزینه اجاره خانه در مونیخ

بگذارید همین ابتدا آب پاکی را روی دستتان بریزیم: مونیخ گران ترین شهر آلمان به لحاظ اجاره خانه است؛ اجاره خانه در مونیخ نسبت به اجاره خانه در فرانکفورت 20 درصد گران تر است. بنابراین قبل از تهیه مسکن استیجاری در مونیخ حتما باید نرخ ها را با هم مقایسه کنید. البته جای نگرانی نیست چرا که در مونیخ، به عنوان شهری بین المللی گزینه های بیشماری برای اجاره مسکن وجود دارد؛ شما می توانید در مونیخ خانه مبله را برای مثلا یک سال یا بیشتر اجاره کنید. اگر قصد ندارید که مدت زیادی در مونیخ بمانید هم می توانید خانه را به صورت کوتاه مدت اجاره کنید. اما باید بدانید که بازار مسکن هم مانند سایر بازارها تابع عرضه و تقاضاست. از آنجا که در مونیخ تقاضا برای مسکن بالاست صاحبخانه ها هم در واقع صاحب قدرت هستند و در انتخاب مستاجر بسیار وسواس به خرج می دهند. خودتان را برای همه چیز آماده کنید؛ ممکن است صاحب ملک دست رد به سینه شما بزند و خانه به شما ندهد!

پیدا کردن خانه اجاره ای در مونیخ

آلمان (پس از سوییس) دومین بازار بزرگ اجاره مسکن را در اتحادیه اروپا دارد. می توانید همه جور خانه در همه جا اعم از آفلاین و آنلاین پیدا کنید. می توانید یک دلال مسکن (makler) را استخدام کنید تا به شما یاری کند. ضمناً توجه داشته باشید که در آلمان دیگر مثل سابق مستاجران کمیسیون نمی پردازند. خوشبختانه وبسایت های املاک در آلمان زیاد هستند که می توانید برای اجاره خانه در مونیخ از آنها یاری بگیرید:

  • Immobilien Scout 24
  • Immobilo
  • Immowelt
  • Mr Lodge
  • Nestpick

سایر وبسایت های مفید هم عبارت اند از:

  • Airbnb
  • Flathopper
  • Home Company
  • Homelike

البته خوب است گوشه چشمی هم به روزنامه های کاغذی داشته باشید:

  • Süddeutsche Zeitung (چاپ چهارشنبه ها و آدینه ها)
  • Kurz und Fundig (چاپ سه شنبه ها و آدینه ها)
  • Abendzeitung (چاپ هر روز)
  • Münchner Merkur (بخش آنلاینی برای خانه های استیجاری دارد)

اجاره خانه غیرمبله در مونیخ

بیشتر خانه ها در مونیخ به صورت غیرمبله اجاره داده می شوند و این از هزینه های شما کم می نماید و در عین حال به شما اجازه می دهد در چیدمان وسایل خانه مطابق با سلیقه خود قدرت انتخاب داشته باشید و از سوی دیگر هنگام جا به جایی باید رنج اسباب کشی را هم بر خود هموار کنید! اما منظور از غیرمبله چیست؟ یعنی شما باید تمام وسایل را با خود به خانه بیاورید. از گاز و یخچال گرفته تا تمام وسایلی که برای خانه ضروری است. البته از آنجا که تعداد مستاجران در آلمان زیاد است آپارتمان های غیرمبله مناسب خانواده هایی است که مدت زمان زیادی را می خواهند در خانه اجاره ای خود بمانند. آپارتمان ها و خانه های غیرمبله در ابعاد و متراژهای مختلفی عرضه می شوند: از آپارتمان های یک خوابه گرفته تا خانه های چهار تا پنج خوابه. مستاجران معمولا این آزادی را دارند تا دکوراسیون خانه را مطابق با سلیقه خود انجام دهند اما قبل از هر انجام هر تغییر در خانه باید مفاد اجاره نامه را با دقت بخوانید و یا از صاحبخانه بپرسید که مجاز به انجام چه تغییراتی هستید و چه کارهایی را نمی توانید با خانه او انجام دهید. علاوه بر این، در مونیخ می توانید خانه های نیمه مبله را هم اجاره کنید. این خانه ها وسایل آشپزخانه دارند اما فاقد مبلمان، تخت خواب و … هستند.

هزینه اجاره خانه غیرمبله در مونیخ

در حال حاضر میانگین اجاره هر متر مربع خانه در مونیخ 17 تا 18 یوروست؛ با این حساب اجاره خانه در مونیخ نسبت به سایر نقاط آلمان گران تر است اما نسبت به بعضی از ناحی شمال اروپا مقرون به صرفه تر. اگر قصد اجاره خانه یک خوابه در منطقه ها مقرون به صرفه تر و حومه شهر مونیخ را دارید خود را برای پرداخت اجاره ماهانه ای بین 650 تا 1100 یورو آماده کنید. اگر می خواهید در مرکز شهر و نقاط گران قیمت تر مونیخ خانه ای را اجاره کنید بین 800 تا 1500 یورو باید اجاره بپردازید. میانه اجاره یک خانه سه خوابه در خارج از مرکز مونیخ 1600 یورو و در مرکز شهر 2100 یوروست. املاک مونیخ به دو صورت سرد و گرم اجاره داده می گردد: به صورت سرد تنها هزینه اجاره را می پردازید و به صورت گرم هزینه بعضی از امکانات را هم پرداخت می کنید که البته بیشتر خانه ها در مونیخ به صورت سرد اجاره داده می گردد. بعلاوه می توانید از این ماشین حساب اجاره برای محاسبه مقدار اجاره خانه در مونیخ بهره ببرید.

اجاره خانه های غیرمبله در مونیخ چگونه است؟

معمولا اجاره نامه ها در آلمان حداقل دو ساله هستند. صاحبخانه هایی که ملک غیرمبله خود را اجاره می دهند در پی مستاجرانی هستند که مدت زمان زیادی قصد زندگی در آن خانه را دارند. بنابراین اگر می خواهید خانهغیرمبله اجاره کنید انتظار قراردادی چندساله داشته باشید. صاحبخانه و مستاجر می توانند از سه ماه قبل اعلام نمایند که قصد دارند قرارداد را به خاتمه برسانند. حتما اجاره نامه را با دقت بخوانید تا از مسئولیت های هر دو طرف معامله آگاه شوید. معمولا مستاجران مسئول تعمیرات جزئی و روزمره هستند و صاحبخانه ها باید تعمیرات اساسی ساختمان را متقبل شوند. وقتی اسباب کشی می کنید و خانه را ترک می نمایید باید خانه را به همان شکل که ابتدا دریافت کردید به صاحبخانه تحویل دهید. اگر دیوارها را رنگ دیگری زده اید باید به همان رنگی در بیاورید که ابتدا بود؛ لامپ ها و چیزهای دیگری را که به دیوارها نصب نموده اید باید بردارید مگر اینکه صاحبخانه اجازه دهد آنها را همانجا رها کنید. خانه های غیرمبله را می توانید به وسیله دلالان مسکن و وبسایت هایی که در بالا معرفی کردیم پیدا کنید.

مدارک لازم برای اجاره خانه در مونیخ به صورت غیرمبله

  • کارت شناسایی و اجازه اقامت
  • فیش حقوقی
  • گزارش اعتباری یا گواهی از جانب صاحبخانه قبلی

اجاره خانه مبله در آلمان

معمولا در آلمان و مونیخ افرادی که به قصد سرگرمی و به مدت کوتاهی قصد ماندن در شهر را دارند خانه را به صورت مبله اجاره می نمایند. خانه های مبله در مونیخ همه وسایل زندگی را دارند: از مبلمان، تخت خواب، میز گرفته تا وسایل آشپزخانه، تلویزیون، WiFi و …

هزینه اجاره خانه مبله در مونیخ

طبیعی است که اجاره خانه مبله ای که امکانات زندگی را برای شما فراهم نموده است از اجاره خانه غیرمبله و لخت بالاتر خواهد بود. اجاره آپارتمان یک خوابه مبله بین 1000 تا 1750 یورو و اجاره آپارتمان سه خوابه مبله بین 1800 تا 3000 یورو متغیر است. اجاره خانه های اصلاحا ویلایی نیز از 1600 تا 4000 یورو متغیر است.

نکته دیگر در خصوص اجاره خانه در مونیخ این است که آپارتمان ها/خانه ها در مونیخ به صورت سرویسدار و بدون سرویس وجود دارند. منظور از سرویس امکاناتی نظیر خشکشویی، صبحانه و نظافت است. طبیعتا همانگونه که اجاره آپارتمان های مبله نسبت به اجاره آپارتمان های غیرمبله بیشتر است، اجاره آپارتمان های سرویسدار هم نسبت به اجاره آپارتمان های بدون سرویس بیشتر خواهد بود. آپارتمان های سرویسدار معمولا مانند هتل ها به ازای هر شب هزینه دریافت می نمایند: از 50 یورو تا 200 یورو به ازای هر شب متغیر خواهد بود و در صورت دریافت سرویس های بیشتر هزینه طبیعتا افزایش خواهد یافت. شرکت های زیادی وجود دارند که آپارتمان و خانه های سرویسدار در مونیخ عرضه می نمایند:

  • ApartmentService
  • booking.com
  • FH-Signature
  • SACO Apartments
  • Wunderflats

اجاره خانه دانشجویی در مونیخ

در شهر مونیخ 13 دانشگاه وجود دارد و 120000 دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند. بنابراین در مونیخ خانه های دانشجویی زیادی وجود دارند: از خوابگاه ها گرفته تا خانه های شخصی اجاره ای. البته دانشجویان با توجه به بودجه محدودی که دارند در یافتن آپارتمان دلخواه خود که قیمت مناسبی هم داشته باشد جهت دشوارتری را پیش رو دارند. جالب است بدانید تنها 13 درصد دانشجویان مونیخ در خوابگاه ها زندگی می نمایند و باقی دانشجویان مایل به زندگی در آپارتمان ها/خانه های اجاره ای خود هستند.

هزینه اجاره خانه دانشجویی در مونیخ

زندگی در خوابگاه های دانشجوی مونیخ بسته به نوعشان هزینه های متنوعی در بر دارد: معمولا 290 یورو در ماه برای یک خوابگاه باید هزینه بپردازید. همه هزینه ها لحاظ می شوند گرچه پارکینگ هزینه اضافی هست که در صورت احتیاج بین 6 تا 30 یورو در ماه باید هزینه آن را بپردازید. اما اگر بخواهید مسکن شخصی خود را اجاره کنید باید هزینه ای بین 400 تا 650 در ماه را به علاوه قبض آب و برق و گاز در بودجه خود در نظر بگیرید که البته بسته به اینکه در کدام نقطه از مونیخ قصد سکونت دارید هزینه ها متغیر خواهد بود.

چگونه در مونیخ خانه دانشجویی پیدا کنیم؟

برای اجاره خانه یا حتی خوابگاه دانشجویی در مونیخ کافی است سری به وبسایت های زیر بزنید:

  • Studentwerk Muenchen
  • Erasmusu
  • Nestpick
  • Studenten-wg.de
  • WG-Gesucht

اگر هم برای کار به آلمان رفته اید و قصد تهیه مسکن برای خود و خانواده تان را دارید خیالتان راحت باشد. وبسایت Mr. Lodge امکان جست و جو و پیدا کردن خانه اجاره ای تان را می دهد. نکته دیگر اینکه در آلمان، قانون مسکن به طور گسترده ای مدافع مستاجران است و آنها را در برابر حکم تخلیه بدون هشدار قبلی و نیز افزایش بیش از حد اجاره محافظت می نماید.

چنانچه علاقه مند به مهاجرت و تحصیل در آلمان هستید فرم ارزیابی تحصیل در آلمان را پر نموده و ضمناً مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید:

10 علت عمده برای تحصیل در آلمان

سوالات متداول تحصیل در آلمان

بهترین شهرهای آلمان برای کار و زندگی

حمل و نقل عمومی در آلمان؛ یک راهنمای جامع

10 دانشگاه برتر آلمان در سال 2020

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1364

به "تور آلمان: اجاره خانه در مونیخ؛ هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: اجاره خانه در مونیخ؛ هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید