به جای کنار گذاشتن کامپیوتر قدیمی، حافظه SSD در آن قرار دهید!

به گزارش جملات زیبا، اگر به هر دلیلی قصد دارید سیستم قدیمی خود را کنار بگذارید تا از سیستم جدیدی استفاده کنید، احتمالا با استفاده از حافظه SSD بخش بزرگی از مسائل سیستم رفع می گردد. در ادامه به اهمیت انجام این کار می پردازیم.

به جای کنار گذاشتن کامپیوتر قدیمی، حافظه SSD در آن قرار دهید!

به جای سیستم تازه، حافظه بهتر خریداری کنید

البته طبیعتا این توصیه را برای کاربرانی مطرح می کنیم که کارهای معمولی با کامپیوتر انجام می دهند. بنابراین اگر اهل تدوین فیلم، طراحی مدل های سه بعدی، برنامه نویسی پیشرفته و گیمر هستید، بدون شک یک سیستم قدیمی و ضعیف برای شما مسائل زیادی ایجاد می نماید و صرفا با خرید حافظه SSD نمی توانید مسائل را پشت سر بگذارید.

اما برای گروه بزرگی از کاربران که همچنان از هاردهای قدیمی برای سیستم خود استفاده می نمایند، استفاده از یک حافظه SSD منجر به بهبود قابل توجه تجربه کاربری می گردد. واقعیت این است که اکثریت کاربران از کامپیوتر برای کارهایی مانند وب گردی، تماشای فیلم، تماس های تصویری کاری و دیگر موارد این چنینی استفاده می نمایند. در این شرایط قدرت پردازنده چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه برای چنین کارهایی، سرعت خواندن و نوشتن اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید.

اگر سیستم شما برنامه های مختلف را به کندی باز می نماید و خود سیستم هم به آهستگی بوت می گردد، لازم نیست برای چنین هدفی برترین پردازنده های موجود در بازار را خریداری کنید و با بهره گیری از یک درایو پرسرعت، سرعت سیستم شما هم به طور محسوسی افزایش پیدا می نماید. با وجود اینکه بسیاری از کاربران از اهمیت حافظه های SSD خبر دارند، ولی بخش قابل توجهی از آن ها نمی دانند که همین حافظه می تواند حیات دوباره ای برای سیستم قدیمی آن ها به ارمغان بیاورد.

بنابراین اگر مثلا لپ تاپی در خانه شما واقع شده است که حدود 7-8 سال از ساخت آن می گذرد و عملا دیگر حرف چندانی برای گفتن ندارد، با خرید یک حافظه SSD می توانید برای کارهای مختلفی دوباره از لپ تاپ موردنظر استفاده کنید.

مدل های متنوع حافظه SSD با قیمت های مناسب

اگر می خواهید یک کیس اسمبل کنید، بهتر است به فکر یک حافظه SSD پرسرعت و قدرتمند باشید که تا سال های سال از سرعت بسیار بالایی استفاده کنید. بنابراین هنگام خرید مادربرد، بهتر است از بین مادربردهایی که از حافظه های M.2 NVMe پشتیبانی می نمایند، دست به انتخاب بزنید. این نوع حافظه ها نسل تازه SSD هستند که تا حد زیادی به حافظه های رم شباهت دارند و سرعت بسیار بالایی را به ارمغان می آورند.

اما با توجه به اینکه در این مطلب در خصوص حافظه های SSD صحبت می کنیم که قرار است در سیستم های قدیمی قرار بگیرند، لازم نیست برای آن ها در پی حافظه های SSD تازه نفس و قدرتمند باشید. خوشبختانه در این بازار قیمت حافظه های SSD به طور قابل توجهی کاهش پیدا نموده و برای خرید آن ها لازم نیست متحمل هزینه خیلی زیادی شوید.

به عنوان مثال SSDهای 2.5 اینچی با ظرفیت 480 گیگابایتی از برند Kingston حدود 30 تا 40 دلار قیمت دارند. SSDهای برند Crucial هم با قیمت مشابهی در بازار فروخته می شوند. اگر هم نمی خواهید تا این حد برای SSD هزینه کنید، می توانید از بین حافظه های 240 یا حتی 120 گیگابایتی مدل موردنظر خود را انتخاب کنید که قیمت آن ها بسیار پایین تر است. البته اگر از نظر اقتصادی محدودیت زیادی ندارید، توصیه می کنیم حداقل ظرفیت 480 گیگابایتی را انتخاب کنید تا در آینده برای نصب برنامه ها و فضای ذخیره سازی در حافظه SSD به مشکل برنخورید.

در این میان لازم نیست هارد قدیمی لپ تاپ را کنار بگذارید و با خرید کیس های مخصوص، می توانید از آن به عنوان هارد اکسترنال استفاده کنید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1629

به "به جای کنار گذاشتن کامپیوتر قدیمی، حافظه SSD در آن قرار دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای کنار گذاشتن کامپیوتر قدیمی، حافظه SSD در آن قرار دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید