بهره گیری از دیدگاه نخبگان در تدوین سند آمایش استان الزامی است

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/کردستان استاندار کردستان تاکید نمود: برای مطالعه دقیق تر سند آمایش سرزمین به ایجاد یک نظام جمع سپاری با بهره گیری از دیدگاه نخبگان احتیاج داریم.

بهره گیری از دیدگاه نخبگان در تدوین سند آمایش استان الزامی است

اسماعیل زارعی کوشا امروز (18 آذر) در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که با دستور کار ارائه سند آمایش سرزمین استان کردستان برگزار گردید، اظهار کرد: سند آمایش سرزمین تا 20 سال آینده، سند بالادستی استان محسوب می گردد بنابراین در تصویب آن نباید تعجیل به خرج داد.

وی اضافه نمود: برای مطالعه دقیق این سند و برطرف نواقص احتمالی با جمع سپاری آن از دیدگاه های نخبگان استان بهره خواهیم گرفت.

زارعی کوشا ادامە داد: در استان کردستان اساتید بسیار خوب و صاحب نظری داریم که می توانند مدیریت استان را در تکمیل سند آمایش سرزمین کمک نمایند.

استاندار کردستان یکی از آسیب های سیستم برنامه ریزی کشور را عدم توجه به اسناد بالادستی ذکر کرد و گفت: باید این فرهنگ عدم توجه به اسناد بالادستی در سیستم و فرهنگ مدیریتی کشور و استان اصلاح گردد و همه مکلف به توجه و به کارگیری آن اسناد در نظام برنامەریزی باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامە ریزی استان کردستان نیز در این جلسە گفت: سند آمایش سرزمین یک سند عالی و فرابخشی است که کلان دیده شده است و در استان، 10 سند راهبردی توسعه برای 10 شهرستان تدوین شد و استان اول کشور در بخش های زیادی از این سندها بودیم.

وی اضافه نمود: در این اسناد توان اکولوژیکی و زمین شناسی، زیست محیطی و مالی هر شهرستان دیده شده است که آمایش سرزمین مبنای کار طرح های عمرانی و مالی استان خواهد بود و لایحه بودجه نیز بر این مبنا تنظیم شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اضافه نمود: یک سند و 6 برنامه دیگر هم با همکاری دستگاه های اجرایی داریم که شامل برنامه توسعه بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن، تجارت و بازرگانی، اشتغال و امور زیربنایی است که امیدواریم با تصویب آن ها سال 1401 یک سند جامع در اختیار استان برای توسعه باشد.

در هشتمین جلسە شورای برنامە ریزی و توسعە استان کردستان همە نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند کە هر کدام نظرات و دیدگاه های خود را بە صورت مشروح و مفصل دربارە سند آمایش سرزمین استان کردستان بیان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1424

به "بهره گیری از دیدگاه نخبگان در تدوین سند آمایش استان الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از دیدگاه نخبگان در تدوین سند آمایش استان الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید