بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی به بچه ها کدامند؟

به گزارش جملات زیبا، روز به روز والدین تمایل بیشتری به این مسئله پیدا می نمایند که بچه هایشان پیش از ورود به دبستان، زبان انگلیسی را بیاموزند. مثلا در کشور جمهوری چک، مهد کودک های بسیاری آموزش زبان انگلیسی به بچه ها پیش دبستانی را در راس برنامه های آموزشی خود قرار داده اند. به طوری که در مهد کودک های خصوصی، آموزش ها فقط به زبان انگلیسی انجام می گردد.

بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی به بچه ها کدامند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

آموزش زبان انگلیسی به بچه ها پیش دبستانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از کودکت ،آموزش زبان انگلیسی به بچه ها پیش دبستانی از ده سال پیش یک شیوه مرسوم در کشور جمهوری چک است و تا به امروز هم انجام این شیوه ادامه دارد. بیشتر مهد کودک ها در جمهوری چک، آموزش زبان انگلیسی به بچه ها پیش دبستانی را به عنوان یکی از برنامه های آموزشی خود دنبال می نمایند؛ البته در مرکز جمهوری چک یعنی پراک زبان هایی مانند فرانسه یا انگلیسی هم به بچه ها آموزش داده می گردد. بیشتر مهد کودک های بین المللی از روش غوطه وری برای آموزش استفاده می نمایند. مهد کودک های دولتی و خصوصی هم از دیگر روش های متفاوت خارجی برای آموزش زبان بهره می گیرند. کلاس ها یک یا دو بار در هفته برگزار خواهد شد. این آموزش ها توسط خود معلم مهد کودک یا فردی که مدرک آموزش زبان دوم را دارد، انجام می گردد. یکی از مهم ترین و مشهور ترین دور ه های آموزشی مربوط به هلن دورون است که یادگیری زبان انگلیسی در این سن را مانند زبان مادری امری طبیعی دانسته است. همچنین روانشناسان می گویند که یادگیری زبان انگلیسی در سنین پیش دبستانی برای بچه ها بسیار خوب است و تمام مفاهیم تا سن هفت سالگی در همان ناحیه از مغزشان ذخیره خواهد شد.

درس های آموزش زبان انگلیسی به بچه ها پیش دبستانی

مهد کودک ها می توانند برای آموزش زبان انگلیسی برنامه های همزمان و سراسری داشته باشند، مگر اینکه امکانات آنها از نظر تعداد کلاس ها کم باشد. بعضی از مهد کودک ها کلاس ها را صبح ها و بعضی دیگر، بعد از ظهر برگزار می نمایند؛ هر چند کلاس های صبح از نظر بالا بودن میزان تمرکز و توجه بچه ها، بهتر است. زمان مناسب برای تدریس هر درس، 20 تا 30 دقیقه است. بچه ها بر اساس رده سنی در این کلاس ها تقسیم می شوند. بچه ها 3 تا 4 سال در یک کلاس قرار می گیرند و روش آموزش زبان به آنها بر اساس بازی و فعالیت های جسمی برنامه ریزی شده است. برای بچه ها 5 تا 6 سال آموزش ها در قالب نمایشنامه هم انجام می گردد. اگر تعداد بچه ها کم باشد، تقسیم بندی ها بر اساس میزان دانش بچه ها صورت می گیرد. بر اساس تحقیقی که توسط موسسه آموزش پراگ در این رابطه انجام شده، توصیه شده که آموزش ها باید بر اساس معین های رشدی طبیعی بچه ها در این سن برنامه ریزی گردد. حتی آموزش های باید چنین ویژگی هایی داشته باشد:

  • قابلیت فهم و یادگیری
  • بهره مندی از بازی و فعالیت جسمی
  • آموزش غیر مستقیم
  • قابلیت پرورش تخیل
  • فعال کردن تمام حواس
  • تنوع فعالیت های کلاسی
  • تقویت نماینده یادگیری
  • رویکرد یادگیری شخصی
  • استفاده از زبان مادری
  • استفاده از محرک های مثبت و مناسب

فعالیت های بین کلاسی

مواد آموزشی بسیاری زیادی وجود دارد که معلم ها می توانند از آنها برای آموزش زبان انگلیسی استفاده نمایند. مثلا روش های آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و کتاب های کوچک برای بچه های با سن کم مناسب است. همچنین بچه ها تمایل زیادی به مشاهده مواد آموزشی مثل پوستر ها، فلش کارت ها، تصویر ها، فیلم ها، کتاب ها و لغت نامه های تصویری دارند. درگیر شدن بچه ها با تمرین ها و فعالیت های سرگرم نماینده مانند شرکت در جشن های مختلف و تولد می تواند در یادگیری زبان به آنها یاری کند. چند روش وجود دارد که به یاری آن می توان تمرکز بچه ها را یادگیری زبان جلب کرد:

  • روش کار عملی
  • روش نقاشی و مکالمه
  • روش آواز خوانی و شعر خوانی
  • واکنش های فیزیکی دسته جمعی (TPR)

آموزش های کلاسی معمولا شامل روش واکنش های فیزیکی دسته جمعی می گردد. در این روش معلم با حرکات بدن و صورت، یک فرآیند آموزشی را تقلید می نماید و بچه ها باید به همان صورت به معلم پاسخ دهند. از این روش برای آموزش درس های دیگر هم می توان استفاده کرد. این روش تاثیر یادگیری زبان روی بچه ها را دو برابر می نماید. مثلا زمانی که به آموزش اعضای بدن می رسد، معلمان می توانند از آهنگ های مربوط به این بخش استفاده نمایند و بچه ها هم همراه آنها تکرار نمایند. آموزش های زبان انگلیسی به بچه ها پیش بستانی اگر در راستا و هم جهت با رشد طبیعی بچه ها و مناسب با سن آنها انجام گردد، تاثیر شایانی خواهد داشت. از طرفی دانش بالای معلم، تسلط او در آموزش زبان به بچه ها و میزان علاقه او در این زمینه، اهمیت زیادی دارد. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی برای بچه ها مانند زبان مادری بسیار مفید و سازنده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 744

به "بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی به بچه ها کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی به بچه ها کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید