بخشی از روستای باقی آباد به یک موزه روستایی صنعتی تبدیل می گردد

به گزارش جملات زیبا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بخشی از روستای باقی آباد به یک موزه روستایی صنعتی تبدیل می گردد.

بخشی از روستای باقی آباد به یک موزه روستایی صنعتی تبدیل می گردد

محمد محسنی در حاشیه بازدید از روستای باقی آباد و نشست با مسئولان فرهنگی و گردشگری بندر خمیر اضافه نمود: روستای باقی آباد بندر خمیر به علت پیش رو بودن در صنعت، موزه ای صنعتی و منحصر بفرد است که با نظارت مشاوران و کارشناسان میراث فرهنگی، طراحی، محوطه سازی و المان سازی شده و تبدیل به موزه روستایی صنعتی می گردد.

وی با اشاره به موقعیت استثنایی و دارا بودن ظرفیت های گردشگری و تاریخی روستای باقی آباد اظهار کرد: نزدیکی به خورخوران و جنگل های حرا، وجود مجموعه ای از خودروهای صنعتی قدیمی و بعلاوه یکی از بزرگترین آب انبارهای استان در این روستا می تواند روستای باقی آباد را به یکی از قطب های گردشگری تاریخی و طبیعی استان تبدیل کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان یادآور شد: تبدیل روستای یادشده به موزه روستایی صنعتی باهدف حفظ تاریخ و فرهنگ محلی و بعلاوه توسعه گردشگری انجام می گردد.

محسنی تاکید نمود: موزه های روستایی صنعتی می توانند با نمایش اشیا و اطلاعات تاریخی، صنعت و زندگی روزمره گذشته را برای بازدید نمایندگان به نمایش بگذارند و آنها را با گذشته بیشتر آشنا نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 تیر 1403 بروزرسانی: 19 تیر 1403 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1798

به "بخشی از روستای باقی آباد به یک موزه روستایی صنعتی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از روستای باقی آباد به یک موزه روستایی صنعتی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید