بازسازی خانه کلنگی

به گزارش جملات زیبا، بازسازی خانه

باسازی خانه کلنگی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای تخریب و نوسازی و یا حتی خرید خانه باشد. زیرا که می توان میزان فرسودگی ساختمان را با انجام عملیات بازسازی به حداقل رساند و در نهایت علاوه بر آن ماحصل بازسازی خانه کلنگی منجر به افزایش قیمت خانه نیز می گردد. تعیین است که کیفیت زندگی نیز با بازسازی خانه قدیمی می توند پیشرفت کند.

بازسازی خانه کلنگی

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

تعیین بودجه

مهم ترین نکته پیش از آغاز هر عملیات بازسازی خانه، تعیین بودجه ای منطقی برای آن است. اگر قرار باشد عملیات بازسازی ساختمان شما آنقدر خرج بردارد که نتوانید از پس هزینه هایش بربیایید، آغاز کردنش اصلا منطقی نیست. در خصوص اینکه چقدر می توانید هزینه کنید با خودتان روراست باشید و بودجه واقعی خودتان را تعیین کنید. بعد از آن تنها 90 درصد از بودجه تان را به عملیات بازسازی اختصاص داده و 10 درصد به جامانده را برای مخارج پیش بینی نشده ذخیره کنید. تعیین بودجه به شما خواهد نمود جهت بازسازی برای شما هموار تر و روشن تر گردد. زیرا که به موجب دانستن بودجه می دانید که از چه متریالی می توانید استفاده کنید چه نوع نیروی انسانی به کار بگیرید و غیره.

ارزیابی دقیق

شاید تصمیم به احداث حیاطی عظیم در خانه بگیرید، اما آیا این تصمیم منطقی است؟ یا مثلا بخواهید کل دکوراسیون خانه را با چوب های اعلا طراحی کنید، آیا باید دست به چنین کاری بزنید؟ سوال اصلی که پیش از طراحی باید از خودتان بپرسید این است که اگر من این تغییرات را در خانه اعمال کنم، آیا در بازار کسی حاضر می گردد آن را بخرد؟ اگر همسایه هایتان دکوراسیون چوبی یا استخر ندارند، احتمالا در آن منطقه ای که زندگی می کنید چنین ویژگی هایی خواستار ندارد. بدین ترتیب اگر زمانی بخواهید خانه تان را بفروشید به سختی هزینه های بازسازی به جیبتان برمی گردد. به معنای دیگر آینده ساختمان را نیز در نظر بگیرید.

برای آغاز کار بازسازی خانه قدیمی باید از شرایط خانه اطلاعات درستی داشته باشد. قدمت، شرایط لوله کشی آب و گاز، سیم کشی برق، شرایط فاضلاب، استحکام ستون ها و دیوارها و… به احتمال زیاد تمامی این موارد فرسوده و خارج از رده هستند.

طراحی ساختمان

طراحی ساختمان

پس از تعیین شدن بودجه و ارزیابی ساختمان و ایده ای کلی از بازسازی خانه پیدا نموده اید زمان طراحی فرا رسیده است. در طراحی اصلا نباید عجول باشید و اجازه دهید به مرور زمان طرح بازسازی ساختمان شکل گرفته و پخته گردد. از روی فرصت لیستی از احتیاجهایتان و اهدافتان از بازسازی خانه کلنگی تهیه کنید. پس از آن کمی تحقیق کنید و طرح های مختلف را آنالیز کنید تا به یک طرح تعیین برسید. طبیعی است که اگر می خواهید یک بازسازی اساسی انجام دهید ضروری است که از یک طراح داخلی یا معمار نیز یاری بگیرید.

در زمینه طراحی داخلی کتابچه های زیادی وجود دارد که در آن ها می توانید طرح های متنوعی پیدا کنید. هرچه پیش از آغاز عملیات بازسازی بیشتر صبر و حوصله به خرج دهید احتمال اینکه پولتان هدر برود کمتر است و نتیجه نهایی شما را راضی تر خواهد نمود. برای اینکه ایده ای داشته باشید می توانید درباره طراحی آشپزخانه، طراحی کمدهای دیواری، طراحی اتاق خواب، حمام و مواردی مانند این در اینترنت جست و جو کنید.

امروزه شرکت های طراحی بسیاری وجود دارد که با داشتن تخصص و تجربه کافی ایده های مناسبی می توانند در زمینه طراحی به شما بدهند. به شما توصیه می کنیم چنانچه بودجه کافی دارید انجام طراحی را به طراحان و متخصصان آن واگذار کنید تا در نهایت از نتیجه آن راضی و خرسند تر باشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که طراحان ساختمان علم کافی در این باره داشته و کمتر امکان دارد تا به در زمان نوسازی و بازساری به خانه آسیب وارد نمایند.

اجرا باسازی ساختمان

پس از خاتمه طراحی که باید به دقت محدوده اجرا را تعیین کنید. اگر بخواهید یک مجری برای بازسازی خانه کلنگی استخدام کنید باید دقیقا برایش تعیین کنید که از او چه می خواهید. هرچه محدوده اجرا و خواسته های شما واضح تر باشد، احتمال اینکه حین عملیات با مجری به اختلاف بخورید کمتر است.

اجرا باسازی ساختمان

نکاتی در باره بازسازی خانه

  • قبل از انجام عملیات بازسازی، در صورت عدم تعویض شیرآلات، لوله کشی ها و برق کشی خانه از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.
  • اچنانچه عملیات بازسازی خانه را به شرکت ها و پیمانکاران متخصص در این زمینه واگذار می کنید حتما قبل از انجام عملیات به طور کاملا رسمی قرارداد بازسازی خانه را تهیه و به امضای طرفین برسانید تا ملزم به اجرای آنچه توافق شده است باشند.
  • بهتر است در صورت بازسازی های ریشه ای اعضای خانواده را در محل دیگری ساکن نمایید و در صورت احتیاج خانه را تخلیه یا لوازم منزل را به صورت بسته بندی شده در یکی از اتاق ها قرار دهید.
  • در تهیه متریال و مصالح مورد احتیاج قبل از انجام فرایند بازسازی دقت داشته باشید که تا جایی که بودجه اجازه می دهد مواد با کیفیت تر و به روزتری خریداری نمایید.
  • در صورت انجام فرایند بازسازی به دست خودتان، قبل از آغاز عملیات، مطالعات و آگاهی های خود را در این زمینه افزایش دهید. به کارگیری یک کارگر با تجربه نیز می تواند یاری عظیمی در انجام عملیات بازسازی باشد.
  • به شما پیشنهاد می کنیم برای سهولت در تمام مراحل بازسازی خانه کلنگی و صرفه جویی در زمان و هزینه بازسازی و نوسازی را به شرکت با تجربه خبرنگاران در زمینه بازسازی خانه واگذار کنید.
منبع: رویا مال
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 430

به "بازسازی خانه کلنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه کلنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید