ایران خودرو: تارا جزو استانداردترین خودروهای داخلی است

به گزارش جملات زیبا، تارا خودرویی سدان در کلاس ابعادی C است. این خودرو از استانداردهای ایمنی خوبی برخوردار است و ایمن ترین خودروی تولیدشده در شرکت ایران خودرو به شمار میرود. این خودرو خانوادگی در 2 مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک، تجربه رانندگی راحتی را به وجود می آورد. تارا با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو 5، یکی از سازگارترین خودروهای ایران با محیط زیست است.

ایران خودرو: تارا جزو استانداردترین خودروهای داخلی است

شرکت ایران خودرو در تاریخ 23 مردادماه، زمان تحویل تارا دنده ای به خریداران، بیان کرد که از مجموع 9500 دستگاه خودرو تارا که باید تا سرانجام سال 1400 به مشتریان تحویل داده گردد، حدود 2500 دستگاه سهم تارا اتوماتیک است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با بیان اینکه برای اولین بار است که خودروی داخلی به مجموعه قابلیت ها و امکانات راهنمایی پذیری ازجمله سامانه های ESC ،TCS ،HSA مجهز شده، اظهار کرد: علاوه بر استحکام بدنه که در آزمون ها نتایج خوبی کسب نموده، برای اولین بار است که تست محافظت از عابر پیاده در تصادفات بر روی هر 2 نسخه دستی و اتوماتیک تارا صورت گرفته است و از قابلیت های این محصول به شمار می رود.

علی رحیمی با اشاره به تحویل خودروی تارا با گیربکس اتوماتیک در پاییز سال جاری عنوان نمود: در حال حاضر فرآیندهای دقیق کیفی این خودرو طی می گردد. موضوعات مربوط به کالیبراسیون موتور با گیربکس 6 سرعته نیز نهایی شده است و آزمون های صحه گذاری، مصرف سوخت و آلایندگی را طی می نماید تا به زودی با تکمیل تمامی فرآیندهای کیفی، این خودرو به مشتریان تحویل داده گردد.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با گیربکس دستی، ویژگی های متعددی به گیربکس اتوماتیک افزوده شده است، بیان کرد: گیربکس تارا اتوماتیک 6 سرعته و یکی از انواع گیربکس های مناسبی است که بر روی خودروی دنا پلاس توربو نیز قرار گرفته است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو اظهار کرد: دوربین دید عقب، رینگ 16 اینچ آلومینیومی و نیز قابلیت هایی نظیر برخورداری از 4 ایربگ ازجمله امکانات تارا اتوماتیک است. به گفته وی، در این خودرو سنسور نور و باران تعبیه شده است. برای اولین بار این امکان در محصولات ایران خودرو به کار می رود.

رحیمی ادامه داد: سیستم ورود بدون کلید (Keyless) نیز در تارا اتوماتیک تعبیه شده و این قابلیت هم برای اولین بار است که محصولات ایران خودرو به آن تجهیز می گردد. وی اعلام کرد: آینه های برقی تبدیل به آینه های تاشوی برقی شده است. جایگاه های برقی برای راننده و سرنشینان و سانروف نیز به خودرو اضافه شده است. جایگاه ها در نسخه نو تارا، چرم و پارچه خواهد بود.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با بیان اینکه در نسخه اتوماتیک تارا نیز مانند نوع دستی، سیستم کروز کنترل و محدودکننده سرعت تعبیه شده است، گفت: هم در نمونه دستی و هم در نمونه اتوماتیک تارا، سیستم های ایمنی پیشرفته ای درون خودرو قرار گرفته و این محصول را به یکی از استانداردترین خودروهای فراوری داخل تبدیل نموده است.

وی با اشاره به سیستم مولتی مدیای خودروی تارا، عنوان نمود: مولتی مدیای تارا اتوماتیک مشابه تارا دستی از نسل نو سیستم های مولتی مدیا به شمار می رود. این سیستم متصل به شبکه است و امکاناتی ازجمله Mirror Link دارد. در این سیستم، تلفن های همراه نسل نو به وسیله کابل به مولتی مدیا متصل می گردد و قابلیت هایی را نظیر برنامه های مسیریاب و … که در تلفن همراه وجود دارد، بر روی صفحه مانیتور خودرو نمایش می دهد. بعلاوه از سایر قابلیت های آن می توان به اتصال به شبکه ها، اتصال به منابع داده ای و … اشاره نمود.

آگهی های خرید و فروش تارا

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1587

به "ایران خودرو: تارا جزو استانداردترین خودروهای داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو: تارا جزو استانداردترین خودروهای داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید