انتخاب دیاز کانل به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا

به گزارش جملات زیبا، خبرگزاری خبرنگاران- همزمان با شصتمین سالگرد پیروزی بر تهاجم مزدوران به خلیج خوک ها، هشتمین کنگره حزب کمونیست این کشور با انتخاب دبیر اول جدید این حزب به پایان رسید.

انتخاب دیاز کانل به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تارنمای شبکه ونزوئلایی تله سور، کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا، میگل دیاز-کانل، رئیس جمهور این کشور را روز دوشنبه به عنوان دبیر اول سازمان سیاسی حاکم بر کوبا انتخاب کرد.

هشتمین کنگره حزب کمونیست کوبا، که جلسات آن جمعه گذشته آغاز شد، روز دوشنبه با معرفی رهبر جدید حزب، کمیته مرکزی و دبیر اول جدید خود به انتها رسید. دبیر اول جدید این حزب جانشین رائول کاسترو می گردد که از این حزب خارج می گردد.

این تاریخ همزمان با جشن شصتمین سالگرد پیروزی نظامی تاریخی در خلیج خوک ها است؛ زمانی که نیرو های کوبا، تحت فرماندهی فیدل کاسترو، فرمانده کل فقید قوای کوبا، پس از کمتر از 72 ساعت جنگ، یک تیپ مزدور را که با حمایت مالی دولت آمریکا فعالیت می کرد، شکست داد و بدین ترتیب آن ها نتوانستند فراتر از یک ساحل در جنوب استان لاس ویاس (با نام کنونی ماتانزاس) پیشروی کنند.

در اولین جلسه عمومی، کمیته مرکزی جدید که توسط کنندگان هشتمین کنگره حزب کمونیست کوبا انتخاب شده بودند، اعضای دفتر سیاسی و دبیرخانه حزب را هم انتخاب کردند. دیاز-کانل به جای ژنرال ارتش رائول کاسترو، کننده رهبری تاریخی انقلاب کوبا یعنی فیدل کاسترو دبیر اولی حزب را بر عهده خواهد داشت.

رائول کاسترو که نتایج مجمع عمومی را گفت، پیش تر در روز 16 آوریل اعلام کرده بود که پیشنهاد باقی ماندن در سمت های بالایی این سازمان حزبی را قبول نمی کند.

تاریخ تاسیس حزب کمونیست کوبا به 16 آوریل 1961، در آستانه حمله مزدوران و زمانی که فیدل کاسترو ویژگی سوسیالیستی و دموکراتیک انقلاب کوبا را گفت، باز می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1112

به "انتخاب دیاز کانل به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب دیاز کانل به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید