امام خمینی(ره) خط بطلانی بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/خراسان رضوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام خمینی(ره) خط بطلانی بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید.

امام خمینی(ره) خط بطلانی بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید

مالک رحمتی؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در همایش بین المللی عظیمداشت امام خمینی(ره) که به میزبانی مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار گردید، مطرح کرد: امام خمینی(ره) در سال 42 انقلابی را شروع کردند که کوشش های ایشان منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 شد.

وی با بیان اینکه چهار عامل موجب پیروزیت امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: بارزترین و نخستین ویژگی ایشان اعتقاد به خداوند بود، هر تصمیمی می گرفتند غیر از خدا را نمی دیدند و این اعتقاد استوار موجب شد انقلابی تاریخی رقم بخورد که نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا تاثیرگذار بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی دومین ویژگی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را اعتماد به مردم ذکر کرد و گفت: امام(ره) سراسر عمر خود را با اعتماد به مردم سپری کردند و امروز نیز شاهد این مهم هستیم که هر کشوری به مردمش اعتماد کند پیروز و پیروز است.

وی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم پیرو مکتب امام(ره) باشیم باید سیره ایشان را در رفتار، گفتار و زندگی خود ساری و جاری کنیم و در نظام مدیریتی خود به کار ببندیم.

رحمتی توضیح داد: باورمندی به جوانان از دیگر ویژگی های برجسته شخصیت امام راحل بود. این شخصیت عظیم، انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ تحمیلی را با اعتماد به جوانان پیش برد؛ امروزه شاهد هستیم بسیاری از جوانانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند، در کشورهای یمن، لبنان، عراق و... می جنگند و بیشتر شهدای مدافع حرم نیز در سنین جوانی برای دفاع از اسلام جان خود را نثار کردند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) به راه و هدف خود اطمینان کامل داشتند، ایشان هیچ گاه مصلحت اندیشی نکردند بلکه به کاری که انجام می دادند اطمینان کامل داشتند و از شهادت هیچ ابائی نداشتند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی توضیح داد: سبک مدیریتی امام(ره) اعتماد به نفس ملی را در داخل کشور و اعتماد بین مسلمانان و شیعیان دنیا رقم زد و امروز اگر شاهد رشد اندیشه های ژرف و عمیق امام خمینی(ره) در کشورهای اسلامی هستیم ثمره نگاه و بینش امام راحل(ره) بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه مقاومت و بیداری اسلامی را مرهون اندیشه های مترقی امام راحل(ره) هستیم، گفت: برگزاری همایش هایی از این دست می تواند در زنده نگاه داشتن اندیشه ها و اهداف امام (ره) راهگشا باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1149

به "امام خمینی(ره) خط بطلانی بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امام خمینی(ره) خط بطلانی بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید