افزایش اعتبار سد هراز

به گزارش جملات زیبا، علی نیکزاد گفت: اعتبار سد هراز آمل در لایحه بودجه 1401 افزایش خواهد یافت.

افزایش اعتبار سد هراز

به گزارش خبرنگاران از ساری،علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سد در حال ساخت هراز آمل از تامین اعتبار افزایشی برای شتاب بخشیدن در فرایند ساخت این سد مخزنی در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1401 کشور خبر داد.

او گفت: تا حد توان برای افزایش اعتبار پیشنهادی شرکت آب منطقه ای مازندران و کننده مردم آمل در مجلس برای سد هراز در سال آینده با همراهی مجلس کمک خواهیم کرد.

نیکزاد گفت: سد مخزنی هراز باید خیلی زودتر و در سال های گذشته به اتمام می رسید و شاهد بهره برداری آن درحال حاضر می بودیم.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اینکه با آبگیری سد هراز بخشی از جاده فعلی و درحال استفاده هراز که از داخل دریاچه سد عبور داده می شود، زیرآب خواهد رفت، گفت: ساخت جاده جایگزین سد هراز از سال های قبل در بالادست این سد شروع شده، و در پیشنهاد نو در حال پیگیری برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل جاده وسرعت در تکمیل آن از توان کمکی وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور استفاده شود.

او گفت: هم منابع مالی مورد نیاز سد هراز و هم جاده جایگزینی به طور ویژه در لایحه بودجه سال 1401 و ستاد مدیریت بحران کشور پیگیری و قطعا بخشی از آن تامین و اختصاص داده خواهد شد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص چگونگی کمک وحمایت مجلس برای سرانجام دادن به معضل مدیریت پسماند زباله در شهرستان آمل، گفت: سایت زباله در بابل و نیز عمارت زباله شهرستان آمل را بازدید کردم و معتقدم در مازندران باید کاری را که در بیشتر کشور های دنیا اجرا و موفقیت آمیزبوده ما هم در این استان انجام بدهیم.

او گفت: ایجاد کارخانه هایی که تولید کمپوست می کنند و آلودگی زیست محیطی کمتری دارند و ظرفیت پردازش آن بیش از یک هزار تن است را حمایت وکمک کنیم تا مقدمات آن در استان اجرایی شود.

نیکزاد گفت: به همین منظور به طور جدی و ویژه قصد داریم تا از توان وکمک سازمان شهرداری ها ودهکمک های کشور برای موضوع زباله و مدیریت پسماند تسهیلات ویژه داشته باشیم.

او گفت: سازمان شهرداری ها و دهکمک های کشور منابع تسهیلاتی حدود 4 درصدی ویژه برای این مهم دارند که کمک خواهیم کرد با کمک کنندگان مردم مازندران در مجلس، انشاله هر چه سریعتر به معضل زباله مازندران به صورت ویژه رسیدگی شود.

س

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1528

به "افزایش اعتبار سد هراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اعتبار سد هراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید