اعتبار 6 میلیاردی برای احداث پیاده راه آبشار لاتون و تالاب استیل

به گزارش جملات زیبا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، اختصاص اعتبار 6 میلیاردی برای احداث پیاده راه آبشار لاتون و تالاب استیل صورت گرفت.

اعتبار 6 میلیاردی برای احداث پیاده راه آبشار لاتون و تالاب استیل
بیشتر بخوانیدآبشار لاتون گیلان | مرتفع ترین آبشار استان گیلانتالاب استیل آستارا | یکی از جاذبه های گردشگری برجسته ایران

داستان چیست؟

پردل امیری نژاد اظهار کرد: از منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در شهرستان بندر آستارا، رقمی معادل 6 میلیارد ریال اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه این رقم برای احداث پیاده رو آبشار لاتون و استیل عباس آباد اختصاص یافته، ادامه داد: پیاده رو فرهنگی آبشار لاتون به عنوان بلندترین آبشار کشور از منطقه خلیفه حیاطی تا خود آبشار به طول 1350 متر و عرض 120 سانتی متر اجرا می گردد؛ در اجرای این پروژه از مصالح بومی منطقه استفاده می گردد.

امیری نژاد در بخش دیگر سخنان خود از اجرای پازل سنتی در دور استیل عباس آباد سخن گفت و اظهار داشت: پروژه مذکور در فاز نخست در ضلع شرقی تالاب استیل و در وسعت 1300 متر مربع اجرا می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آستارا توضیح داد: وسعت تالاب استیل 138 هکتار بوده که به عنوان یک محیط طبیعی گردشگری با ویژگی هایی از قبیل زیستگاه انواع پرندگان بومی و مهاجر و تالاب توسکاهای شناور شناخته شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 735

به "اعتبار 6 میلیاردی برای احداث پیاده راه آبشار لاتون و تالاب استیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار 6 میلیاردی برای احداث پیاده راه آبشار لاتون و تالاب استیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید