از خانه خارج نشوید! پزشکان به صورت آنلاین شما را ویزیت می نمایند

به گزارش جملات زیبا، بازار/پس از شیوع کووید-19 ، پزشکان ، خارج شدن از خانه حتی برای خرید از سوپر مارکت را خطرناک اعلام کردند. کووید-19 ویروسی است که سبک زندگی بشر قرن 21 را به شدت دستخوش تغییر قرار داد و او را برای مدتی به خانه نشینی دعوت نموده است.

از خانه خارج نشوید! پزشکان به صورت آنلاین شما را ویزیت می نمایند

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس و دور بودن از تماس نزدیک با افراد ، اینترنت و فضای آنلاین یاری شایانی به مردم نموده است. شما می توانید بیشتر احتیاج های خود را به وسیله کسب و کار آنلاین به صورت اینترنتی و از راه دور تامین کنید و دیگر لازم نیست برای خرید میوه و اقلام ضروری به مغازه مراجعه کنید. ولی آیا تمام احتیاج های روزانه را می توان به وسیله اینترنت رفع کرد؟ اگر مشکل پزشکی برایمان به وجود آمد، اینترنت چه یاریی به ما می نماید؟ آیا ارتباط اینترنتی با پزشک امکان پذیر است؟

پاسخ سوالات بالا مثبت است. در جوامع پیشرفته، حوزه سلامت به مقدار قابل توجهی وارد فضای آنلاین شده است.

دیگر برای ویزیت دکتر و مطرح کردن مسائل جسمی و روانی خود لازم نیست در فضای آلوده و خطرناک بیمارستان و مطب پزشک حضور داشته باشید.

تا به حال اگر دچار مشکل پزشکی می شدیم یا لازم داشتیم با روانشناسی در زمینه سلامت ذهن خود صحبت کنیم باید از محل کار خود مرخصی می گرفتیم و ترافیک سنگین خیابان ها را تحمل می کردیم، دنبال جای پارک می گشتیم ، در اتاق انتظار مطب پزشک یا بیمارستان معطل می شدیم و در جوار افرادی قرار می گرفتیم که شاید ناقل بیماری های خطرناکی مثل کووید-19 بوده اند تا بتوانیم مشکل خود را با پزشک مطرح نموده و نظر ایشان را بشنویم، بیشتر اوقات ویزیت نهایتا 5 دقیقه تا 10 دقیقه طول می کشد و خروجی آن تجویز آزمایش یا دارو است.

آیا برای این پروسه مراجعه حضوری ضروری است؟

در بسیاری مواقع واقعا لازم نیست. ما می توانیم با پزشک به صورت تلفنی یا آنلاین (متنی) مصاحبه نموده و مشکل خود را با پزشک مطرح کنیم. در این حالت دیگر لازم نیست از مرخصی خود برای موارد پزشکی استفاده کنیم، دیگر در ترافیک نمی مانیم، برای پیدا کردن جای پارک لازم نیست 20 دقیقه زمان تلف کنیم، انتظار پشت در اتاق دکتر دیگر معنایی ندارد، از افرادی که ناقل بیماری هستند دوری می کنیم و مهم تر از همه تنها با یک کلیک با پزشک ارتباط برقرار می کنیم.

با وجود سیستم های ارتباط با پزشک از راه دور (Telemedicine) تنها زمانی به بیمارستان مراجعه می کنیم که پزشک آنلاین شرایط ما را به گونه ای تشخیص دهد که مراجعه حضوری لازم داشته باشیم.

در ایران آیا کسب و کاری برای ارتباط آنلاین با پزشک وجود دارد؟

اولین استارت آپ سلامت در حوزه مشاوره آنلاین پزشکی ، دکتر ساینا نام دارد. استارت آپ دکتر ساینا در حوزه سلامت آنلاین خدمات مختلفی مثل: مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین (چت با پزشک) ، نوبت دهی آنلاین ، اطلاعات مراکز درمانی و پزشکان (بانک سلامت) و محتوای سلامت ارائه می دهد.

سامانه دکتر ساینا با بیش از 400 پزشک فوق تخصص و متخصص همکاری دارد. همچنین بیش از 40 تخصص پزشکی در این سامانه ثبت شده است تا جوابگوی تمامی احتیاج های جسمی و روانی جامعه باشد.

شما در تمامی تخصص ها مثل: زنان و زایمان، پوست و مو، غدد و دیابت، سلامت جنسی، روانشناسی و روانپزشکی ، پزشک عمومی، بچه ها و اطفال و ... می توانید با بهترین پزشکان مصاحبه کنید.

در ادامه به آنالیز دو خدمت مشاوره تلفنی پزشکی و مشاوره آنلاین پزشکی این سامانه می پردازیم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 293

به "از خانه خارج نشوید! پزشکان به صورت آنلاین شما را ویزیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خانه خارج نشوید! پزشکان به صورت آنلاین شما را ویزیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید