شروع فراوری آی فون 12 در هند

به گزارش جملات زیبا، فراوری اپل سال گذشته پس از اعتراضات خشونت آمیز کارگران کارخانه ویسترون در هند، ضرر کرد. اما به نظر می رسد این شرکت تایوانی مشکلاتی که وجود داشته را حل نموده است.

شروع فراوری آی فون 12 در هند

اپل در راستای افزایش ظرفیت فراوری در دومین بازار عظیم تلفن هوشمند دنیا، فراوری آی فون 12 را در هند شروع کرد. شرکت فاکسکان که فراورینماینده قراردادی محصولات اپل است، مدل آی فون 12 را در هند مونتاژ می نماید، اما درحال حاضر مدل های دیگر آی فون 12 شامل پرو، پرو مکس و مینی در این کشور فراوری نمی شوند.

این اقدام نشان می دهد که هند به قطبی برای فراورینمایندگان دنیای تلفن هوشمند تبدیل شده است. سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و وان پلاس بیش از نیم دهه است درحال فراوری مدل های تلفن هوشمند خود در هند هستند و ظرفیت فراوریشان را طی سال های اخیر افزایش داده اند.

دهلی نو برای جذب غول های دنیای، تخفیف های مالیاتی به شرکت ها برای فراوری محصولاتشان در این کشور عرضه نموده و در ماه های اخیر با جدیت بیشتری این کوشش ها را دنبال نموده است.

اپل مونتاژ بعضی مدل های آی فون را در سال 2017 در هند شروع کرد و نخستین مدلی که مونتاژ شد آی فون SE بود با این حال در سال های نخست، شرکای قراردادی اپل تنها مدل های قدیمی تر آی فون را در هند فراوری می کردند. تحلیلگران برآورد نموده اند که اپل در راستای کاهش وابستگی به چین، میخواهد 7 تا 10 درصد از فراوری آی فون را به هند منتقل کند.

این شرکت آمریکایی سال گذشته فروشگاه آنلاین در هند راه اندازی کرد و سال جاری نخستین فروشگاه خود در این کشور را افتتاح کرد.

فراوری اپل سال گذشته پس از اعتراضات خشونت آمیز کارگران کارخانه ویسترون در هند، ضرر کرد. اما به نظر می رسد این شرکت تایوانی مشکلاتی که وجود داشته را حل نموده است. ویسترون ماه گذشته بیان کرد درحال استخدام کارگر بوده و به زودی فراوری در کارخانه اش که نزدیک بانگلور قرار گرفته است را ازسرخواهد گرفت.

براساس گزارش تک کرانچ، اپل تنها 2 درصد از بازار تلفن هوشمند هند را در اختیار دارد، اما رشدش در ماه های اخیر افزایش پیدا نموده است.

طبق اعلام شرکت های تحقیقاتی کانترپوینت و سایبرمدیا ریسرچ، اپل در سه ماهه منتهی به دسامبر بیش از 5/ 1 میلیون دستگاه آی فون در هند فروخت که بر مبنای سالانه 100 درصد رشد داشت و بهترین 3 ماهه این شرکت تا به این تاریخ بود.

به گفته جایانت کولا، تحلیلگر ارشد شرکت کانورجنس کاتالیست، برخلاف شرکت های خارجی متعددی که محصولات و خدماتشان را به قیمت پایین در هند عرضه می نمایند، اپل صرفا روی بخش کوچکی از جمعیت این کشور متمرکز شده که قادر به خرید محصولات گران قیمت هستند؛ و اگرچه سال ها زمان برد، اما اپل بخش کوچکی از این بازار رو تصاحب کرد که رو به رشد است.

منبع: فرادید
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 997

به "شروع فراوری آی فون 12 در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فراوری آی فون 12 در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید