کشف تابوت باستانی زیر کلیسای نوتردام

به گزارش جملات زیبا، چند مقبره و یک تابوت باستانی در جریان بازسازی کلیسای نوتردام که چندی پیش در حادثه آتش سوزی آسیب دیده بود، کشف شد.

کشف تابوت باستانی زیر کلیسای نوتردام

به گزارش دنیای سفر و به نقل از گاردین، وزارت فرهنگ فرانسه روز دوشنبه از کشف چندین مقبره و یک تابوت قرن چهاردهمی در کلیسای نوتردام واقع در پاریس اطلاع داد.

این مقبره ها و تابوت در زیر سالن اصلی کلیسای نوتردام واقع در پاریس و در جریان پروژه بازسازی مقدماتی مناره این کلیسای باستانی که در سال 2019 در حادثه آتش سوزی دچار صدمه شده بود، کشف شده است.

باستان شناسان با آنالیز مقبره های زیر کلیسا پیروز به کشف یک تابوت کاملا سالم شدند که به شکل انسان و از جنس سرب ساخته شده بود.

گمان می رود این تابوت به یک شخص عالی رتبه در حوالی 1300 میلادی یعنی یک قرن پس از ساخت این کلیسا تعلق داشته باشد.

علاوه بر مقبره ها، بقایای به جای مانده از مجسمه های رنگ شده ای دقیقا زیر کلیسا کشف شده که گمان می رود بخش هایی از دیواره ای باشد که در قرن 13 میلادی محراب را از سالن اصلی جدا می نموده است.

باستان شناسان از دوربین بسیار کوچکی برای آنالیز فضای داخل تابوت کشف شده استفاده نموده اند. لبه های در این تابوت به علت وزن زمین و سنگ ها تغییر شکل داده است.

باستان شناسان معتقدند کشف این تابوت می تواند در کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های تدفین در قرون وسطی مفید باشد.

این آثار در حالی کشف شدند که متخصصان بازسازی قصد داشتند استحکام زمین را پیش از نصب داربست برای بازسازی مناره بسنجند.

باستان شناسان زمان زیادی برای به اتمام رساندن کاوش در این مکان ندارند چراکه به آن ها تا 25 مارس مهلت داده شده است. پس از این تاریخ پروژه بازسازی کلیسا از سر گرفته خواهد شد. بازگشایی کلیسای نوتردام برای سال 2024 برنامه ریزی شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1534

به "کشف تابوت باستانی زیر کلیسای نوتردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تابوت باستانی زیر کلیسای نوتردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید