کریم بنزما و یک رکورد ویژه مقابل بارسلونا

به گزارش جملات زیبا، کریم بنزما یکی از باثبات ترین و بهترین مهاجمان فوتبال جهان در طول یک دهه اخیر بو ه است.

کریم بنزما و یک رکورد ویژه مقابل بارسلونا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، معدود بازیکنانی در فوتبال اروپا می توانند با سابقه و کیفیت بالا و طولانی مدت که این ستاره فرانسوی از زمان پیوستن به رئال مادرید در سال 2009 نشان داده برابری داشته باشند، اما هنوز هم چیزهای زیادی در مورد این ستاره لالیگایی وجود دارد که نمی دانید.

1. کریم بنزما یکی از پنج گلزن برتر لیگ قهرمانان اروپا است

نام بنزما شاید هنگام فکر کردن به بهترین گلزنان برتر لیگ قهرمانان اروپا در بین اولین ها در ذهن نیاید، اما این مهاجم فرانسوی در 119 بازی در این رقابتها رکورد فوق العاده 64 گل را به نام خود ثبت کرده است. او قبل از انتقال به رئال مادرید از سال 2009 و زدن 52 گل، 12 گل برای لیون به ثمر رسانده بود. بنزما در حال حاضر در جدول رده بندی بهترن گلزنان در کنار رابرت لواندوفسکی و پشت سر ستاره های بزرگ لالیگا یعنی کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و رائول گونزالس قرار گرفته است.

2. بنزما سریع ترین گل تاریخ ال کلاسیکو به ثمر رساند

کریم بنزما در دسامبر سال 2011 در بازی لالیگایی بین رئال مادرید و بارسلونا در ثانیه 22 گل اول را به ثمر رساند تا تبدیل به سریعترین گلزن تاریخ بزرگترین بازی فوتبال باشگاهی شود. از سال 2009، بنزما 9 بار در مقابل بزرگترین رقیب تیمش گلزنی کرده است و اینگونه در رده چهارمین گلزن فعال گلزن پشت سر لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و لوئیس سوارز قرار گرفته است.

3. بنزما می توانست برای الجزایر بازی کند

کریم متولد فرانسه اما از تبار الجزایر است و می توانست برای تیم ملی الجزایر بازی کند. در حقیقت شایعاتی وجود دارد که فدراسیون فوتبال الجزایر در زمان رشد بنزما سعی در متقاعد کردن او برای پوشیدن لباس تیم ملی این کشور داشت. بنزما فرانسه را انتخاب کرد و در ادامه 81 بار تا آخرین حضور بازی ملی اش در سال 2015 برای آنها به میدان رفت.

4- فیلمی در مورد زندگی بنزما ساخته شد

Le K Benzema در سال 2017 منتشر شد و راستا اوج دریافت او در روزهای بازی در لیون و تبدیل شدن به ستاره ای جهانی در رئال مادرید، مصاحبه با والدین، دوستان و هم تیمی های او نشان داده شد. این فیلم همچنین باعث دوستی بنزما با خواننده فرانسوی به نام بویا و رابطه نزدیک او با سرمربی فعلی رئال مادرید، زین الدین زیدان شد.

5- کریم هشت خواهر و برادر دارد که تعدادی از آنها نیز فوتبالیست هستند

کریم از یک خانواده پرجمعیت است. در کل، او هشت خواهر و برادر شامل سه برادر و پنج خواهر دارد. ستاره رئال مادرید سومین عضو جوان خانواده است، در حالی که دو برادر کوچکتر او به نام های گرسی و صبری نیز در فوتبال حرفه ای حضور دارند، اگرچه به دستاوردهایی مانند کریم نرسیده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 553

به "کریم بنزما و یک رکورد ویژه مقابل بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریم بنزما و یک رکورد ویژه مقابل بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید