کتاب فروشی تاریک در تایوان

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان- زمانی را به یاد بیاورید که با یک چراغ قوه کوچک دستی به رختخواب می رفتید تا بتوانید در تاریکی کتاب دلخواهتان را مطالعه کنید. حالا یک کتاب فروشی در تایوان با خلق فضایی مشابه، احساس تجربه ای یکسان را برای بازدیدکنندگان ایجاد نموده است.

کتاب فروشی تاریک در تایوان

کتاب فروشی ووگوان که در مرکز هنری Pier-2 در شهر کائوسیونگ، دومین شهر عظیم تایوان واقع شده به همان اندازه که یک کتابفروشی است یک نمایشگاه هنری نیز است.

در این کتاب فروشی به جز نورافکن هایی که روی هر جلد کتاب و نیز چراغ های مطالعه ای که روی بعضی میزها قرار داده شده، تاریکی شدید حاکم است و بازدیدنمایندگان در این فضای تاریک باید راه خود را در این کتاب فروشی باز نمایند.

این کتاب فروشی منحصر به فرد توسط شو چی-کانگ؛ طراح برجسته و معمار برنده جوایز معماری طراحی و سرمایه گذاری شده است که پیش ازین طراحی کتابفروشی Fangsuo در شهر چنگدو چین را بر عهده داشته که رسانه های محلی آن را زیباترین کتاب فروشی در چین توصیف نموده اند.

ترکیبی از محیط تاریک مطلق و کتاب هایی که نور کمی برروی آن ها افکنده شده این احساس را در بیننده ایجاد می نماید که کتاب ها در فضایی که محیط پیرامون آن دیده نمی گردد معلق و شناورند.

در این کتابفروشی 400 قفسه کتاب وجود دارد که بر روی هر قفسه فقط یک کتاب قرار داده شده است.

مدیر این کتابفروشی به سی ان ان گفت طراحی این کتاب فروشی بر این هدف بوده که افراد بتوانند روی هر کتاب با دقت بیشتری تمرکز نمایند. در محیطی که نمی توانید ببینید سایر حواس پررنگ تر می شوند.

گفتنی است که استفاده از هر نوع نوری در این مکان ممنوع است و این تنها قانون این کتاب فروشی نیست. فهرستی از مقررات و رهنمود ها با لحنی طنزگونه بر در ورودی نصب شده که بعضی از آن ها عبارتند از:

اگر فردی روی انگشت های پای شما رفت فریاد نزنید؛ شما هم پای او را لگد کنید.

اگر شخصی همان کتاب مورد نظر شما را خواست بخرد، فورا کتاب را خریداری کنید و یا شماره آن شخص را بگیرید.

و هواداران هری پاتر نیز قدردان این رهنمود خواهند بود: اگر فکر می کنی داخل این مکان خیلی تاریک است یک شاخه درخت را بردارید و فریاد بزنید: لوموس

اما در نهایت این کتاب فروشی بسیار فراتر از مکانی برای فروش کتاب است. مدیر کتاب فروشی می گوید که هدف بالاتری از خرید صرف کتاب وجود دارد. در این محیط، آزادید که خودتان باشید و با روح خود- خود واقعی خودتان- ارتباط برقرار کنید.

او درباره این مکان تاریک می گوید این مکان، جایی برای دریافت عکس های اینستگرامی نیست؛ بلکه برای گذراندن وقت با خود و یافتن کتابی است که می تواند با روحیات شما سازگار گردد. اگر چه انتخاب های کتاب فروشی ما محدود است و مانند کتاب فروشی های دیگر نیست؛ اما بازدیدنمایندها زمان بیشتری را برای برقراری ارتباط با کتاب ها می گذرانند. محیط و فضای تاریک به آن ها یاری می نماید تا دست روی کتاب هایی بگذارند که جسارت تهیه آن را در کتاب فروشی های دیگر پیدا نمی نمایند. کتاب هایی درباره روح؛ احساسات و انرژی منفی. این فضا گویی به مردم یاری می نماید تا شجاعت خود را برای عصیان گر بودن فرا بخوانند و با زخم هایشان روبه رو شوند.

به همین دلیل است که طراحی ورودی این کتاب فروشی مانند یک سالن عزاداری سنتی چینی تزئین شده که استعاره ای است برای بازدیدنمایندگان که تصاویر و قضاوت هایی که آن ها را عقب نگه داشته و مانع آن ها شده، رها نمایند.

مدیر کتاب فروشی تاریک ووگوان در سرانجام اشاره نمود که چیزهایی مانند دزدی، لغزیدن و افتادن بازدیدنمایندگان که دور از انتظار نبوده خوشبختانه تا به امروز اتفاق نیفتاده است. اما افراد زیادی هنوز برای ورود به داخل کتاب فروشی تردید دارند؛ زیرا از تاریکی می ترسند و فکر می نماید این جا خانه ارواح است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 764

به "کتاب فروشی تاریک در تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب فروشی تاریک در تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید