طراحی لوگو: چگونه شخصیت برندتان را با رنگهای لوگو نشان دهید؟

به گزارش جملات زیبا، از نقش و اهمیت رنگ در لوگوی برندها چقدر می دانید؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید 80 درصد از اطلاعاتی که هر شخصی از برندتان کسب می نماید، از رنگ های بکار رفته در لوگو است و اینجاس که به اهمیت طراحی لوگو پی خواهیم برد. راستی شما چه رنگی در ذهنتان دارید؟ برای پی بردن به این رموز که در لوگوی شما نقش حیاتی دارد با خبرنگاران همراه باشید.

طراحی لوگو: چگونه شخصیت برندتان را با رنگهای لوگو نشان دهید؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

نگ های مختلف، احساسات، عواطف و هیجانات متفاوتی را در بیننده القا می نمایند و همین امر روی بازخورد و یا جلب نظر مشتریان تاثیرگذار خواهد بود. این فرایند باعث شده شرکت ها در پی طراحی مناسبی برای لوگوی خود باشند که به برترین شکل ممکن با سیاست های برند آن ها هم خوانی داشته باشد. به عنوان نمونه، شرکت گوگل 40 تنوع از رنگ آبی را در لوگوی خود استفاده کرد تا در نهایت امر بتواند معین کند کدام ترکیب رنگی، عملکرد بهتری داشته و جلب نظر مخاطبان را به همراه دارد.

بعضی صنایع و بازارها نیز ترجیح می دهند از رنگ به خصوصی در لوگوی خود استفاده نمایند. به عنوان مثال، شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی عمدتا از رنگ آبی استفاده می نمایند و یا رستوران ها و فست فودها ترجیح می دهند از رنگ قرمز بهره ببرند.

مک دونالد

مک دونالد از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده نموده است. مدیران این برند، علت این امر را انرژی بخش بودن رنگ قرمز و البته تصویر شاخص و متمایزی که با استفاده از این رنگ از برند آن ها ارائه می گردد عنوان نموده اند. حتی گفته می گردد این رنگ، احساس گرسنگی را در بیننده القا می نماید و از همین رو برندهای فست فود علاقه خاصی به استفاده از این رنگ در لوگوی خود دارند.

رنگ قرمز اغلب به عنوان سیگنالی برای فروش هر چه بیشتر محصول به مشتری استفاده می گردد. از همین رو بسیاری از برندها از آن در قالب ترکیب با رنگ سفید یا زرد استفاده می نمایند تا علاوه بر انتقال خصوصیات رنگ قرمز، این احتمال را که برند یادشده میخواهد از روش هایی غیرعادلانه فروش خود را افزایش دهد رفع نمایند.

ساب وی

ساب وی قصد داشته با استفاده از رنگ سبز که در اغلب موارد سیگنالی برای انتقال حس سلامتی و بازگشت قوا به شمار میرود اهمیت تازه بودن غذاهای خود را - که در واقع شعار اصلی این برند هم به شمار میرود - به مخاطبان و مشتریان یادآوری کند. زرد نیز رنگ دیگری است که از فاصله بسیار دور در لوگوی این برند قابل مشاهده بوده و توجه مشتریان را به رستوران های این برند جلب می نماید.

تویوتا

ترکیب های متفاوت رنگ نقره ای که معمولا در صنایع خودروسازی استفاده می شوند نمایشی از کیفیت و البته مهارت و استادی در فراوری این محصولات پرطرفدار به حساب می آیند. بد نیست بدانید چیزی حدود سه سال زمان احتیاج بود تا لوگوی شرکت تویوتا طراحی گردد. این طراحی به نحوی اجرا شده تا از نمای روبرو و حتی در آینه خودروی جلویی هم لوگوی تویوتا به چشم بیاید. دو دایره داخلی لوگو نشان دهنده رابطه بین مشتری و برند بوده و زندگی آن ها را در دنیایی بزرگ تر (که با دایره بزرگ تر در دور آن ها معین شده) نمایش می دهد.

بریتیش ایرویز

بریتیش ایرویز نیز با استفاده از رنگ آبی، روی ارزش امنیت و اعتماد در شرکت خود تکیه نموده است و در عین حال رنگ قرمز را نیز به این ترکیب اضافه نموده تا حس گرمی و راحتی را به مشتریان خود القا کند. بدنیست بدانید لوگوی فعلی خطوط هوایی بریتانیا در سال 1997 میلادی طراحی شده و از آن موقع تا به امروز تغییر ننموده است.

شنل

Chanel به عنوان یکی از برندهای مطرح و پیشتاز در بازار مُد، از رنگ سیاه که تداعی نماینده رنگ شاخص محصولات این شرکت است برای نمایش هویت برند خود استفاده نموده است. رنگ سیاه علاوه بر اینکه رنگی کاملا مجذوب کننده و برپایه اصول مُد به شمار میرود نشانه ای از کمال گرایی در دنیای خرده فروشی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1457

به "طراحی لوگو: چگونه شخصیت برندتان را با رنگهای لوگو نشان دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: چگونه شخصیت برندتان را با رنگهای لوگو نشان دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید